مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

751
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین سرمایه های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: بدون شک ارباب رجوع مهمترین دارایی هر سازمان به شمار می رود و تمامی تلاش های سازمان ها در نحوه ارائه خدمات به او ارزش پیدا می کند؛ لذا توجه, تمرکز و حفظ ارباب رجوع در سازمان ها از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا هدف این مطالعه, بررسی ارتباط بین سرمایه های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان بیمارستان تامین اجتماعی سبلان اردبیل می باشد.روش کار: مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش دو دسته هستند: درون سازمانی و برون سازمانی. درون سازمانی شامل مدیران و کارکنان بیمارستان سبلان اردبیل به تعداد 190 نفر و برون سازمانی شامل بیماران بستری در بخش های مختلف در بازده زمانی یک ماه به تعداد 240 نفر بود با توجه به محدود بودن جامعه آماری, برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده است و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روائی و پایائی آن سنجیده شده بود استفاده گردید. برای تحلیل اطلاعات از روش های آماری توصیفی (میانگین, انحراف معیار) و برای تحلیل فرضیات از ضریب هبستگی پیرسون و مدل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.یافته ها: نتایج نشان داد بین سرمایه های انسانی کارکنان (دانش کارکنان, مهارت ارتباطی کارکنان و خلاقیت کارکنان و در نهایت تعهد سازمانی) و رضایتمندی خدمات گیرندگان بیمارستان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (P<0.001).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه تقویت سرمایه های انسانی می تواند باعث افزایش رضایتمندی خدمات گیرندگان و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی باشد. بنابراین, مسوولین و مدیران می توانند با ارزش نهادن به سرمایه های انسانی میزان رضایت مندی خدمات گیرندگان را افزایش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قهرمانی منامن، علیرضا، حمدزاده، سعید، تمیزی، زهرا، فلاحی خشکناب، مسعود، و حبیبی، مهدی. (1395). بررسی ارتباط بین سرمایه های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان. آموزش پرستاری، 5(5 (پیاپی 19))، 31-36. SID. https://sid.ir/paper/238271/fa

    Vancouver: کپی

    قهرمانی منامن علیرضا، حمدزاده سعید، تمیزی زهرا، فلاحی خشکناب مسعود، حبیبی مهدی. بررسی ارتباط بین سرمایه های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(5 (پیاپی 19)):31-36. Available from: https://sid.ir/paper/238271/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا قهرمانی منامن، سعید حمدزاده، زهرا تمیزی، مسعود فلاحی خشکناب، و مهدی حبیبی، “بررسی ارتباط بین سرمایه های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 5 (پیاپی 19)، pp. 31–36، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238271/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button