مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

71
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برداشت معلمان زبان از یک برنامه آموزش زبان: مورد برنامه اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستان ها

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 122

چکیده

 در تحقیق حاضر به بررسی کمی و کیفی ویژگی های برنامه جدید آموزش زبان ایران از نگاه مجریان مستقیم آن پرداخته شده است. به این منظور, مصاحبه ای با 19 دبیر زبان مجری این برنامه انجام شد که در آن به توصیف تغییر جدید و برداشت شان از ویژگی های این تغییر, نظیر پیچیدگی, وضوح, امکان پذیر بودن آن پرداختند. پس از انجام تحلیل محتوایی برروی متن مصاحبه ها, الگوهای به دست آمده در قالب پرسشنامه پنج درجه ای لیکرت برای نظرخواهی از 256 دبیر زبان دوره متوسطه اول و دوم سراسر کشور مورد استفاده قرارگرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که اگرچه مجریان برنامه جدید به دلیل مزایای نسبی آن در مقایسه با برنامه قبلی راضی هستند, اما از نقطه نظر دبیران, عوامل کلیدی همچون جدی گرفته نشدن مهارت های شفاهی به میزان کافی, سازگار نبودن برنامه با نیازهای طیف وسیعی از کاربران, عدم آموزش معلمان به منظور تقویت مهارت های آنها در استفاده از روش ها و تکنیک های متناسب با واقعیت کلاس های زبان داخل کشور که متاثر از محدودیت های بسیاری است و در عین حال, عدم نفوذ تغییر به لایه های مختلف نظام آموزشی و بسیج زیرمجموعه های تاثیرگذار در عملیاتی کردن تغییر, دستیابی موثر به اهداف برنامه را با اخلال مواجه کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، پریسا، و عنانی سراب، محمدرضا. (1399). برداشت معلمان زبان از یک برنامه آموزش زبان: مورد برنامه اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستان ها. افق های زبان، 4(2 (8))، 101-122. SID. https://sid.ir/paper/1033540/fa

    Vancouver: کپی

    زارع پریسا، عنانی سراب محمدرضا. برداشت معلمان زبان از یک برنامه آموزش زبان: مورد برنامه اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستان ها. افق های زبان[Internet]. 1399؛4(2 (8)):101-122. Available from: https://sid.ir/paper/1033540/fa

    IEEE: کپی

    پریسا زارع، و محمدرضا عنانی سراب، “برداشت معلمان زبان از یک برنامه آموزش زبان: مورد برنامه اصلاح زبان انگلیسی ایران برای دبیرستان ها،” افق های زبان، vol. 4، no. 2 (8)، pp. 101–122، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button