مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های پردازش هویت به عنوان پیشبینی کننده دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنش های کلامی متداول در زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 209

چکیده

سبک های پردازش هویت, آن دسته از فرآیندهای روان شناختی, فرهنگی-اجتماعی و شناختی هستند که هویت های مختلف افراد را در زبان مادری, زبان دوم و یا خارجی که سعی در یادگیری آن دارند, ایجاد می کنند, شکل می دهند و تثبیت می کنند. رابطه بین این سبک های پردازش هویت و توانش منظورشناختی زبان آموزان در زبان دوم, موضوع مهمی است که تاکنون در حیطه یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بررسی نشده است. براین اساس, این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سبک های پردازش هویت اطلاعی, اجتنابی و هنجاری که به کمک مقیاس سبک های پردازش هویتی برزونسکی (2011) اندازه گیری شده بودند با دانش و تولید کنش گفتاری 122 زبان آموز ایرانی (82 زن و 40 مرد) با سطح بسندگی زبان فوق متوسط تا پیشرفته انجام شد. در این مطالعه, آزمون 35 سوالی و چند گزینه ای تکمیل گفتمان اعتباریافته (MDCT) شامل پنج کنش کلامی انگلیسی (تقاضا, رد تقاضا, عذرخواهی, امتناع, شکایت و تعریف و تمجید/ پاسخ به تعریف و تمجید) و یک آزمون تعاملی ایفای نقش مرتبط مورد استفاده قرارگرفت. استفاده از رگرسیون چندگانه نشان داد که سبک های پردازش هویت اجتنابی و هنجاری, عوامل پیش بینی کننده معنادار اما متوسطی برای دانش و تولید منظورشناختی بودند, درحالی که سبک پردازش هویت اطلاعی, پیش بینی کننده ای با معناداری ضعیف بود. طبق این یافته ها, معلمان می توانند شیوه های آموزشی منظورشناختی خود را مطابق با سبک های پردازش هویت زبان آموزان مدیریت و متناسب سازی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مالمیر، علی، و درخشان، علی. (1399). سبک های پردازش هویت به عنوان پیشبینی کننده دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنش های کلامی متداول در زبان انگلیسی. افق های زبان، 4(2 (8))، 187-209. SID. https://sid.ir/paper/1033544/fa

    Vancouver: کپی

    مالمیر علی، درخشان علی. سبک های پردازش هویت به عنوان پیشبینی کننده دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنش های کلامی متداول در زبان انگلیسی. افق های زبان[Internet]. 1399؛4(2 (8)):187-209. Available from: https://sid.ir/paper/1033544/fa

    IEEE: کپی

    علی مالمیر، و علی درخشان، “سبک های پردازش هویت به عنوان پیشبینی کننده دانش و عملکرد منظورشناختی: مطالعه موردی کنش های کلامی متداول در زبان انگلیسی،” افق های زبان، vol. 4، no. 2 (8)، pp. 187–209، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button