مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

33
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل تبیینی به عنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: برداشت زبان آموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 286

چکیده

 در پژوهش حاضر تلاش بر آن بود تا زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی که به لحاظ شناختی بیشتر فعال هستند و آنهایی که کمتر فعال هستند, درخصوص برداشتشان از استفاده از مدل تبیینی به عنوان یک نوآوری در کلاس انگلیسی مورد بررسی قرارگیرند. ده زبان آموز مذکر سطح متوسط انگلیسی به عنوان زبان خارجی از یکی از موسسه های زبان ایران در این تحقیق شرکت کردند که از بین 60 زبان آموز همگن به صورت تصادفی برگزیده شدند. از میان این ده شرکت کننده پنج نفر ازنظر شناختی بیشتر فعال و پنج نفر کمتر فعال بودند. این افراد براساس پاسخ هایشان به پرسشنامه معتبر مشخصات شناختی انتخاب شدند. برای استخراج دیدگاه زبان آموزان بیشتر و کمتر فعال شناختی درمورد مدل تبیینی از مصاحبه استفاده شد. یافته های این تحقیق مشخص کرد فراگیرانی که به لحاظ شناختی بیشتر فعال هستند نسبت به آنهایی که کمتر فعالند از کلاس روش تبیینی بیشتر لذت می برند. همچنین فراگیران فعال شناختی نسبت به زبان آموزان کمترفعال از کلاس روش تبیینی بهره بیشتری بردند. آنها مهارت گفتاری و نوشتاری زبان دوم خود را مثبت ارزیابی کردند. هر دو گروه عنوان داشتند که از کلاس روش تبیینی خوششان آمده و این نوع کلاس نسبت به روش ها و کلاس هایی که پیش از آن تجربه کرده بودند جذاب تر است. بااین وجود, زبان آموزانی که به لحاظ شناختی کمترفعال بودند, بیان کردند که احساس خستگی می کردند زیرا تکالیف فراتر از سطح توانایی آنها بود و نمی توانستند از عهده همه آنها برآیند. یافته های این تحقیق در حوزه آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی کاربردهای عملی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفندیاری، شهرام، محمودی، عسگر، و داوری بینا، مهران. (1399). مدل تبیینی به عنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: برداشت زبان آموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی. افق های زبان، 4(2 (8))، 261-286. SID. https://sid.ir/paper/1033547/fa

    Vancouver: کپی

    اسفندیاری شهرام، محمودی عسگر، داوری بینا مهران. مدل تبیینی به عنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: برداشت زبان آموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی. افق های زبان[Internet]. 1399؛4(2 (8)):261-286. Available from: https://sid.ir/paper/1033547/fa

    IEEE: کپی

    شهرام اسفندیاری، عسگر محمودی، و مهران داوری بینا، “مدل تبیینی به عنوان یک نوآوری در کلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: برداشت زبان آموزان بیشتر فعال و کمتر فعال شناختی،” افق های زبان، vol. 4، no. 2 (8)، pp. 261–286، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033547/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button