مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

133
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر طول آزمون بر فرایندهای ذهنی ارزیاب ها هنگام نمره دهی به عملکرد نوشتاری آزمون دهندگان

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 182

چکیده

 عوامل مختلفی از جمله ژانر نگارش, داستان پردازی و یا طول آزمون می توانند بر فرایندهای ذهنی مصححین هنگام نمره دهی به آزمون های نگارش تأثیر بگذارند. در این راستا, اینکه آیا افزایش یا کاهش طول آزمون تأثیری بر چگونگی سنجش ارزیاب ها از عملکرد نوشتاری آزمون دهندگان دارد, انگیزه اصلی انجام این پژوهش بود. بدین منظور, 12 فراگیر زبان انگلیسی که در بخش نگارش آزمون آزمایشی آیلتس نمره بین 5/5 تا 5/7 دریافت کرده بودند, از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. شرکت کننده ها سه مقاله استدلالی به صورت نسخه اصلی, بلندتر و کوتاه تر نوشتند. هر یک از سه نسخه آزمون دهنده گان, سپس توسط سه ارزیاب با استفاده از مقیاس تصحیح نگارش تکلیف دوم آیلتس تصحیح شد. در این میان, ارزیاب ها پروتکل های شفاهی هم ارائه دادند که در آن ها به توضیح جزئی دلایل اصلی شان برای اختصاص نمره ها به هر مقاله پرداختند. سپس, پروتکل های شفاهی به نوشته بازگردانده شدند و محتوای آن ها با استفاده از نرم افزار ان. وی. وو نسخه 11 تجزیه و تحلیل شد تا مضمون های اصلی ذکرشده توسط ارزیاب ها در نمره دهی به هر آزمون نوشتاری استخراج شود. یافته ها نشان داد که ارزیاب ها توجه ویژه ای به برخی از معیارهای موجود در مقیاس تصحیح نگارش آیلتس داشتند و برخی عوامل را نادیده گرفتند. با این وجود, یک الگوی مشابه در میان همه ارزیاب ها در نمره دهی سه آزمون نوشتاری وجود داشت. یافته ها نشان دهنده وجود تفاوت های معنادار در فرایندهای ذهنی ارزیاب ها هنگام نمره دهی به هر سه آزمون نگارش نبود. نتیجه این پژوهش نشان داد طول آزمون عامل تأثیرگذاری بر فرایندهای ذهنی ارزیاب ها در آزمون های نگارشی نبود. در نتیجه, ارزیاب ها و طراحان آزمون نیازی نیست نگران تأثیرگذاری طول آزمون بر نمره دهی ارزیاب ها باشند.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک مرد، فاطمه، و توسلی، کبری. (1402). تأثیر طول آزمون بر فرایندهای ذهنی ارزیاب ها هنگام نمره دهی به عملکرد نوشتاری آزمون دهندگان. افق های زبان، 7(1 (پیاپی 15) )، 159-182. SID. https://sid.ir/paper/1054452/fa

    Vancouver: کپی

    نیک مرد فاطمه، توسلی کبری. تأثیر طول آزمون بر فرایندهای ذهنی ارزیاب ها هنگام نمره دهی به عملکرد نوشتاری آزمون دهندگان. افق های زبان[Internet]. 1402؛7(1 (پیاپی 15) ):159-182. Available from: https://sid.ir/paper/1054452/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه نیک مرد، و کبری توسلی، “تأثیر طول آزمون بر فرایندهای ذهنی ارزیاب ها هنگام نمره دهی به عملکرد نوشتاری آزمون دهندگان،” افق های زبان، vol. 7، no. 1 (پیاپی 15) ، pp. 159–182، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1054452/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button