مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جمله نویسی و درک جملات نوشته شده در دانش آموزان کم شنوا و شنوای پایه سوم دبستان در شهر همدان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 38

چکیده

 زمینه و هدف: حس شنوایی مهم ترین پایه و اساس برای اکتساب طبیعی زبان است و کم شنوایی یکی از عواملی است که باعث اختلال در فراگیری مهارت های زبانی می شود. هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین توانایی جمله نویسی و درک جملات در دانش آموزان مبتلا به افت شنوایی و شنوا می باشد.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی 30 دانش آموز با افت شنوایی 90-70 دسی بل و 30 دانش آموز با شنوایی هنجار, که همگی در پایه سوم دبستان تحصیل می کردند, مورد مطالعه قرار گرفتند. جمله نویسی آزمودنی ها از طریق توصیف تصاویر به صورت نوشتاری و درک جملات, از طریق خواندن متن و پاسخ به سوالات مربوطه ارزیابی شد.یافته ها: با استفاده از آزمون های آماری مشخص شد که ارتباط معنی داری بین جمله نویسی و درک جملات نوشته شده در دانش آموزان کم شنوا وجود دارد (p=0.001), (r=0.8) همچنین ارتباط معنی داری بین این متغیرها در دانش آموزان شنوا وجود دارد (p=0.001), (r=0.7).نتیجه گیری: ناتوانی کودکان مبتلا به افت شنوایی در برقراری ارتباط کلامی, منحصر به اختلال در تولید و صوت نیست, بلکه مشکل اساسی آنها ناتوانی در کشف و به کار گیری قواعد زبانی برای انتقال اندیشه خود در ساختارهای زبانی مناسب و اشکال در درک معانی جمله است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یعقوبی، افسانه، و قربانی، علی. (1389). جمله نویسی و درک جملات نوشته شده در دانش آموزان کم شنوا و شنوای پایه سوم دبستان در شهر همدان. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 19(1 (پیاپی 33))، 31-38. SID. https://sid.ir/paper/106245/fa

Vancouver: کپی

یعقوبی افسانه، قربانی علی. جمله نویسی و درک جملات نوشته شده در دانش آموزان کم شنوا و شنوای پایه سوم دبستان در شهر همدان. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1389؛19(1 (پیاپی 33)):31-38. Available from: https://sid.ir/paper/106245/fa

IEEE: کپی

افسانه یعقوبی، و علی قربانی، “جمله نویسی و درک جملات نوشته شده در دانش آموزان کم شنوا و شنوای پایه سوم دبستان در شهر همدان،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 19، no. 1 (پیاپی 33)، pp. 31–38، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106245/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button