مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارتقای پایه تحصیلی بر مهارت ریاضیات دانش آموزان کم شنوا

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 17

چکیده

 زمینه و هدف: در رویکرد آموزشی بین اکتساب دانش و مهارت های زبانی وابستگی وجود دارد. آسیب شنوایی و تاخیر در اکتساب مهارت های زبانی, پیشرفت تحصیلی فرد کم شنوا را با کندی رشد مواجه می سازد. به منظور بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر پیشرفت مهارت ریاضیات, عملکرد ریاضیات دانش آموزان کم شنوای سوم راهنمایی با دانش آموزان کم شنوا و شنوای چهارم ابتدایی مورد مقایسه قرار گرفت.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی سوالات ریاضی استاندارد شده بین المللی سال 2007 به عنوان ابزار آزمون انتخاب شد. 31 دانش آموز کم شنوای چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی با کاهش شنوایی شدید از مدارس ویژه و 17 دانش آموز شنوای چهارم ابتدایی از مدارس عادی به طور تصادفی ساده از مدارس هم جوار با مدارس ویژه در شهرستان رباط کریم, کرج و شهریار گزینش شدند. اطلاعات با استفاده از آزمون های آنالیز واریانس و توکی ارزیابی آماری شد.یافته ها: در تحلیل یافته ها دانش آموزان کم شنوای چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی با دانش آموزان شنوا در هر سه حیطه دانستن, به کارگیری و استدلال از بعد شناختی ریاضیات تفاوت معنی داری نشان دادند.(p<0.05)  همچنین دانش آموزان کم شنوای دو پایه در حیطه دانستن تفاوت معنی داری داشتند(p<0.05)  ولی در به کارگیری و استدلال اختلاف معنی داری دیده نشد (p>0.05).نتیجه گیری: با ارتقا پایه تحصیلی پیشرفت قابل ملاحظه ای در مهارت ریاضیات دانش آموزان کم شنوا دیده نشد. تالیف کتب ریاضی مقدماتی در دوره آمادگی, بازنگری در شیوه های تدریس و افزایش ساعات تدریس در درس ریاضیات حائز اهمیت است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، اعظم، و کاکوجویباری، علی اصغر. (1392). تاثیر ارتقای پایه تحصیلی بر مهارت ریاضیات دانش آموزان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 22(1)، 11-17. SID. https://sid.ir/paper/106324/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی اعظم، کاکوجویباری علی اصغر. تاثیر ارتقای پایه تحصیلی بر مهارت ریاضیات دانش آموزان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1392؛22(1):11-17. Available from: https://sid.ir/paper/106324/fa

    IEEE: کپی

    اعظم شریفی، و علی اصغر کاکوجویباری، “تاثیر ارتقای پایه تحصیلی بر مهارت ریاضیات دانش آموزان کم شنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 22، no. 1، pp. 11–17، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button