مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و هنجار 12-7 سال

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال یادگیری از شایع ترین مشکلات کودکان دبستانی می باشد و تقریبا 10 درصد این کودکان با این مشکل مواجه هستند. مشخص شده است که اختلال یادگیری با اشکالات ظریف در کدبندی اطلاعات شنوایی در سیستم شنوایی مرکزی همراه می باشد. هدف از مطالعه حاضر بررسی پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلال یادگیری در مقایسه با کودکان هم سن و سال هنجار می باشد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی با استفاده از کلیک روی 31 کودک مبتلا به اختلال یادگیری 12-7 ساله و 31 فرد هم سن و سال هنجار انجام شد. دامنه و زمان نهفتگی امواج حاصله با افزایش شدت محرک و تحریک دو گوشی مقایسه گردید.یافته ها: نتایج مطالعه نشان داد که دامنه امواج پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی در افراد مبتلا به اختلال یادگیری از گروه شاهد در تمامی امواج غیر از Na و Pa گوش راست به طور معنی داری کمتر بود ولی برای زمان نهفتگی بین دو گروه تفاوت معنی داری دیده نشد.نتیجه گیری: به نظر می رسد که با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه احتمالا پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی می توانند در ارزیابی و تشخیص اختلال یادگیری کارآیی قابل توجهی داشته باشند هر چند که هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدایی، مهین، فراهانی، سعید، پیراسته، ابراهیم، سلیمانی، زهرا، و جلایی، شهره. (1385). مقایسه پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و هنجار 12-7 سال. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 15(2 (پیاپی 26))، 16-22. SID. https://sid.ir/paper/106363/fa

    Vancouver: کپی

    صدایی مهین، فراهانی سعید، پیراسته ابراهیم، سلیمانی زهرا، جلایی شهره. مقایسه پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و هنجار 12-7 سال. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1385؛15(2 (پیاپی 26)):16-22. Available from: https://sid.ir/paper/106363/fa

    IEEE: کپی

    مهین صدایی، سعید فراهانی، ابراهیم پیراسته، زهرا سلیمانی، و شهره جلایی، “مقایسه پتانسیل های برانگیخته میان رس شنوایی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و هنجار 12-7 سال،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 15، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 16–22، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106363/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button