مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مادران بر اساس مدل فرزندپروری مثبت بر میزان علائم اختلالات رفتاری دانش آموزان ناشنوا

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 83

چکیده

 زمینه و هدف: آسیب شنوایی سازگاری انسان با محیط را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است عوارض روانی نظیر اختلالات رفتاری به دنبال داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت رفتاری گروهی مادران بر اساس مدل فرزندپروری مثبت بر میزان اختلالات رفتاری دانش آموزان ناشنوای مقطع ابتدایی شهر اصفهان انجام گرفت.روش بررسی: روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون و گروه شاهد بود. با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای تعداد 30 نفر از مادرانی که کودکان آن ها دارای علائم اختلالات رفتاری بودند, انتخاب و به تصادف در دو گروه مورد و شاهد گمارده شدند. برای گردآوری اطلاعات از سیاهه رفتاری کودک فرم والدین با روایی و پایایی تایید شده استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که بین عملکرد گروه های مورد و شاهد در کاهش نشانه های اختلالات رفتاری در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0.001).نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش مادران بر اساس مدل فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات رفتاری کودک ناشنوای آن ها تاثیر دارد و بنابراین می تواند به عنوان یک روش مداخله ای موثر به کار گرفته شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پاکزاد، محبوبه، فرامرزی، سالار، و قمرانی، امیر. (1393). اثربخشی آموزش مادران بر اساس مدل فرزندپروری مثبت بر میزان علائم اختلالات رفتاری دانش آموزان ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 23(4)، 77-83. SID. https://sid.ir/paper/106372/fa

Vancouver: کپی

پاکزاد محبوبه، فرامرزی سالار، قمرانی امیر. اثربخشی آموزش مادران بر اساس مدل فرزندپروری مثبت بر میزان علائم اختلالات رفتاری دانش آموزان ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1393؛23(4):77-83. Available from: https://sid.ir/paper/106372/fa

IEEE: کپی

محبوبه پاکزاد، سالار فرامرزی، و امیر قمرانی، “اثربخشی آموزش مادران بر اساس مدل فرزندپروری مثبت بر میزان علائم اختلالات رفتاری دانش آموزان ناشنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 23، no. 4، pp. 77–83، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106372/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button