مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گزارش مورد: تاثیر افزایش مهارت معناشناسی بر مهارت درک واژه های نوشتاری در یک کودک 4 ساله هایپرلکسیای اوتیستیک

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 100

چکیده

 زمینه: هایپرلکسیا یک توانایی ویژه است که در گروهی از افراد مبتلا به اختلالات رشدی دیده می شود. این اصطلاح در مورد کودکانی به کار می رود که علی رغم مشکلات زبانی, شناختی و اجتماعی در تشخیص واژه ها مهارت بالایی دارند اما از نظر مهارت درک مطلب در سطح پایینی عمل می کنند به کار می رود. در مورد علل آسیب درک مطلب در این کودکان فرضیه های مختلفی وجود دارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بهبود جنبه معناشناسی زبان یعنی افزایش خزانه واژگان درکی و بیانی, بر توانایی درک مطلب در یک کودک اوتیستیک با هایپرلکسیا است.مورد: کودک مورد مطالعه در این پژوهش یک کودک هایپرلکسیای اوتیستیک بود که در زمان شروع 3 سال و 11 ماه داشت. وی قادر به خواندن بود ولی درکی از مطالب خوانده شده نداشت. در مدت 12 جلسه درمانی درک و بیان 160 واژه به کودک آموزش داده شد. در طی این مدت فرم نوشتاری واژه ها حذف شد. پس از طی جلسات درمانی این واژه ها مجدد ارزیابی شدند و کلماتی که کودک قادر به درک و بیان آنها بود مورد ارزیابی درک نوشتاری قرار گرفتند.نتیجه گیری: بهبود جنبه معناشناسی زبان افزایش خزانه واژگان درکی و بیانی باعث افزایش درک نوشتاری کلمات شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربیعی، آتوسا، و شهریور، زهرا. (1391). گزارش مورد: تاثیر افزایش مهارت معناشناسی بر مهارت درک واژه های نوشتاری در یک کودک 4 ساله هایپرلکسیای اوتیستیک. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 21(4)، 95-100. SID. https://sid.ir/paper/106404/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعی آتوسا، شهریور زهرا. گزارش مورد: تاثیر افزایش مهارت معناشناسی بر مهارت درک واژه های نوشتاری در یک کودک 4 ساله هایپرلکسیای اوتیستیک. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1391؛21(4):95-100. Available from: https://sid.ir/paper/106404/fa

    IEEE: کپی

    آتوسا ربیعی، و زهرا شهریور، “گزارش مورد: تاثیر افزایش مهارت معناشناسی بر مهارت درک واژه های نوشتاری در یک کودک 4 ساله هایپرلکسیای اوتیستیک،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 21، no. 4، pp. 95–100، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button