Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,360
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل عوامل موثر بر قصد تسهیم دانش پزشکان بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده در بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 زمینه و هدف: مقاله حاضربا هدف بررسی عوامل موثر بر قصد تسهیم دانش در راستای پیش بینی رفتار تسهیم دانش پزشکان در بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران می پردازد و از معتبرترین مدل های پیش بینی رفتار به نام مدل رفتار برنامه ریزی شده بعنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده گردید.مواد و روش ها: روش این تحقیق توصیفی/پیمایشی از نوع همبستگی و جامعه آماری تحقیق پزشکان شاغل در بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشدکه با استفاده از نرم افزارهای Lisrel و SPSS تجزیه و تحلیل گردید. جهت تعیین روایی از تحلیل عاملی تاییدی و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ و بمنظور آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.یافته ها: توان پیش بینی مدل برای قصد تسهیم دانش پزشکان R2=0.66 می باشد. نتایج نشان داد که تاثیر نگرش بر قصد تسهیم دانش, معنادار و مثبت با بار عاملیb=0.87 می باشد. اما تاثیر هنجارهای ذهنی و کنترل رفتار درک شده بر قصد تسهیم دانش تایید نشد. تاثیر هنجارهای ذهنی بر نگرش مثبت و معنادار با بار عاملی b=0.55 ارزیابی شد و در نتیجه هنجارهای ذهنی به طور غیر مستقیم با میانجی گری نگرش برقصد تسهیم دانش تاثیر دارند. تمام آزمونها در سطح P≤0.01 معنی دار بوده اند.نتیجه گیری: بنابر یافته های این تحقیق جهت ارتقاء رفتار تسهیم دانش پزشکان, لازم است متولیان بهداشت و درمان کشور اقدامات اصلاحی بهبود نگرش و هنجارهای ذهنی پزشکان را دردستور کار قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پوردرویشی، زهرا، و دولت آبادی، رقیه. (1391). ارائه مدل عوامل موثر بر قصد تسهیم دانش پزشکان بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده در بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران. بیمارستان، 11(4 (مسلسل 43))، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/106751/fa

    Vancouver: کپی

    علی پوردرویشی زهرا، دولت آبادی رقیه. ارائه مدل عوامل موثر بر قصد تسهیم دانش پزشکان بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده در بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران. بیمارستان[Internet]. 1391؛11(4 (مسلسل 43)):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/106751/fa

    IEEE: کپی

    زهرا علی پوردرویشی، و رقیه دولت آبادی، “ارائه مدل عوامل موثر بر قصد تسهیم دانش پزشکان بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده در بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران،” بیمارستان، vol. 11، no. 4 (مسلسل 43)، pp. 35–44، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا