مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فراوانی اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه و هدف: اینترنت به خودی خود ابزار بی ضرری است اما استفاده بیش از حد و نادرست از آن, خطر اعتیاد به اینترنت را به دنبال دارد که جزء اعتیادهای رفتار محور طبقه بندی می شود. میزان استفاده از اینترنت و همچنین میزان بروز و شیوع اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان و دانشجویان درحال افزایش است.این پژوهش با هدف تعیین وضعیت آگاهی, نگرش و رفتار اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت. روش کار: در این مطالعه توصیفی - تحلیلی که با روش نمونه گیری خوشه ای روی 100 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد, ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن کسب شد. پرسشنامه شامل سوالات زمینه ای آگاهی, نگرش و رفتار واحدهای پژوهش بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 16) و به کمک آزمون های آماری کای دو, آزمون t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: میانگین نمره آگاهی و نگرش دانشجویان مورد بررسی متوسط بود (به ترتیب 4 با انحراف معیار1.8 , و 21.54 با انحراف معیار 3.8). 18% دانشجویان رفتار اعتیاد به اینترنت داشتند. میان نمرات نگرش و رشته تحصیلی رابطه معنی دار به دست آمد (p=0.013). دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر به اینترنت وابسته بودند) 13% در برابر 5%). بین رفتار اعتیاد به اینترنت و نوع استفاده از آن و مدت زمان استفاده از اینترنت رابطه معنی دار مشاهده شد (به ترتیب p=0.008 و p=0.0001). نتیجه گیری: آگاهی و نگرش دانشجویان مورد بررسی درباره اختلال اعتیاد به اینترنت ناکافی است و رفتار اعتیاد به اینترنت در این دانشجویان وجود دارد لذا طراحی مداخلات آموزشی موثر با استفاده از تئوری های یادگیری مناسب پیشنهاد می شود. 

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلحی، مهناز، فرهندی، حدیثه، و آرمون، بهرام. (1392). بررسی فراوانی اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 20(106)، 40-47. SID. https://sid.ir/paper/10695/fa

    Vancouver: کپی

    صلحی مهناز، فرهندی حدیثه، آرمون بهرام. بررسی فراوانی اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1392؛20(106):40-47. Available from: https://sid.ir/paper/10695/fa

    IEEE: کپی

    مهناز صلحی، حدیثه فرهندی، و بهرام آرمون، “بررسی فراوانی اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 20، no. 106، pp. 40–47، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button