مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

29
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش چند رسانه ای با رویکرد مدل لونتال بر سبک زندگی و درک از بیماری در بیماران فیبریلاسیون دهلیزی: یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده

صفحات

 صفحه شروع 320 | صفحه پایان 330

چکیده

 زمینه و هدف یکی از ابزارهای اساسی در تغییر سبک زندگی و ادراک بیماری, وجود برنامه آموزشی با استفاده از روش های نوین آموزشی می باشد. پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش چند رسانه ای با رویکرد مدل لونتال بر سبک زندگی و درک از بیماری در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی انجام شد. ‬, ‬, ‬, روش کار در این مطالعه نیمه تجربی, 60 بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در سال 1401 در بیمارستان کاشانی شهرکرد به صورت تصادفی به دو گروه مداخله (30 نفر) و کنترل (30 نفر) تقسیم شدند. در گروه مداخله علاوه بر اقدامات معمول, دو جلسه آموزش مجازی از طریق نرم افزار چند رسانه ای (صدا, فیلم, تصویر و انیمیشن) تحت عنوان کارگاه آموزشی 4 ساعته برای بیماران در تاریخ و ساعت هماهنگ شده با کمک برنامه ادوبی کانکت برگزار گردید. در گروه کنترل, مداخلات روتین انجام گرفت. بعد از اتمام کارگاه, سبک زندگی و ادراک بیماری با استفاده از پرسشنامه های سبک زندگی والکر و ادراک بیماری اندازه گیری شد. آنالیز داده ها با استفاده از آزمون های تی مستقل و تی زوجی انجام گرفت. ‬, یافته ها میانگین امتیاز سبک زندگی و ادراک بیماری بین دو گروه مداخله و کنترل قبل از مطالعه تفاوت آماری معنی داری نداشت (=0/041 p), در حالی که بعد از اجرای مداخله, میانگین نمرات سبک زندگی و ادراک بیماری در گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری افزایش پیدا کرده بود (p≤,0/001). ‬, نتیجه گیری آموزش مجازی چند رسانه ای منجر به ارتقاء سبک زندگی و ادراک بیماری در بیماران مورد مطالعه شده است. توصیه می شود مداخلات آموزشی جهت بهبود سبک زندگی و ادراک بیماری در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی انجام گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، پروین، مددکاردهکردی، شیرین، کریمیان کاکلکی، زهره، و میرزاییان، شیرین. (1401). تاثیر آموزش چند رسانه ای با رویکرد مدل لونتال بر سبک زندگی و درک از بیماری در بیماران فیبریلاسیون دهلیزی: یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده. سلامت و مراقبت، 24(4 )، 320-330. SID. https://sid.ir/paper/1074032/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پروین، مددکاردهکردی شیرین، کریمیان کاکلکی زهره، میرزاییان شیرین. تاثیر آموزش چند رسانه ای با رویکرد مدل لونتال بر سبک زندگی و درک از بیماری در بیماران فیبریلاسیون دهلیزی: یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده. سلامت و مراقبت[Internet]. 1401؛24(4 ):320-330. Available from: https://sid.ir/paper/1074032/fa

    IEEE: کپی

    پروین محمدی، شیرین مددکاردهکردی، زهره کریمیان کاکلکی، و شیرین میرزاییان، “تاثیر آموزش چند رسانه ای با رویکرد مدل لونتال بر سبک زندگی و درک از بیماری در بیماران فیبریلاسیون دهلیزی: یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده،” سلامت و مراقبت، vol. 24، no. 4 ، pp. 320–330، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1074032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button