مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

75
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

61
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد قیاسی-اجتماعی مثبت و منفی و کانون توجه بر عملکرد کمی و کیفی مهارت هدف گیری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه اختلال نقص توجه/ بیش فعالی, اختلالی عصبی رشدی است که بر 3-7 درصد از کودکان اثر می گذارد. هدف هدف از انجام مطالعه حاضر تاثیر بازخورد قیاسی-اجتماعی مثبت و منفی و کانون توجه بر عملکرد کمی و کیفی مهارت هدف گیری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی بود. روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با چهار گروه آزمایشی است. جامعه آماری دانش آموزان پسر مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعال شهر اصفهان با دامنه سنی 7-10 سال در سال 1400 بودند که 48 نفر راست دست به صورت تصادفی خوشه ای براساس نتایج مقیاس درجه بندی رفتار کودکان کانرز به عنوان نمونه آماری انتخاب و به صورت تصادفی به چهار گروه 12 نفری تقسیم شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اطلاعات فردی, پرسشنامه دست برتری ادینبرگ, آزمون رشد حرکتی درشت اولریخ, مقیاس پرتاب از بالای شانه اندرسون (1999) و تکلیف هدف گیری پرتاب از بالای شانه لوسیانا و همکاران (2012) استفاده شد. جهت بررسی عملکرد گروه ها از آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون بونفرونی استفاده و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد گروه های مورد مطالعه در پیشرفت کیفی و کمی مهارت هدف گیری با دست تفاوت معنی داری داشتند (0/05>P). نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی نشان داد گروه بازخورد قیاسی-اجتماعی مثبت-توجه بیرونی دارای عملکرد بهتر و معناداری نسبت به دیگر گروه ها داشت (0/05>P), سایر گروه های مورد مطالعه اختلاف معناداری با یکدیگر نداشتند (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، حمید، هراتی، سیدحسن، بنده گار، فائزه، و احمدی، معصومه. (1401). تاثیر بازخورد قیاسی-اجتماعی مثبت و منفی و کانون توجه بر عملکرد کمی و کیفی مهارت هدف گیری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 9(4 )، 82-94. SID. https://sid.ir/paper/1075339/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی حمید، هراتی سیدحسن، بنده گار فائزه، احمدی معصومه. تاثیر بازخورد قیاسی-اجتماعی مثبت و منفی و کانون توجه بر عملکرد کمی و کیفی مهارت هدف گیری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1401؛9(4 ):82-94. Available from: https://sid.ir/paper/1075339/fa

    IEEE: کپی

    حمید محمدی، سیدحسن هراتی، فائزه بنده گار، و معصومه احمدی، “تاثیر بازخورد قیاسی-اجتماعی مثبت و منفی و کانون توجه بر عملکرد کمی و کیفی مهارت هدف گیری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 9، no. 4 ، pp. 82–94، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1075339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button