مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: از نظر پیاژه کودکان و هم نوجوانان به فیلم هایی که با تصویر زندگی عادی و روزمره شان تفاوت داشته باشند و برایشان بدیع و غریب جلوه کند, توجه بیش تری نشان می دهند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری می باشد. مواد و روش ها: در این پژوهش از میان 1777 دانش آموز پایه چهارم مدارس دولتی شاهرود به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی 8 کلاس (250 دانش آموز) و از فصول کتاب علوم, 4 فصل انتخاب شده و 8 فیلم در رابطه با محتوای فصول به صورت با جلوه های ویژه و بدون جلوه های ویژه تولید و پس از نمایش فیلم ها, آزمونی حاوی 20 سوال بر مبنای محتوای فیلم های آموزشی گرفته شد (برای هر فصل 5 سال). پس از آزمون, میانگین نمرات با استفاده از آزمون t مستقل در دختران و پسران تجزیه و تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد که میانگین نمرات دانش آموزان پسری که فیلم با جلوه های ویژه دیده اند برابر با 3.64 و در دانش آموزانی که فیلم بدون جلوه ویژه دیده اند برابر 3.65 می اشد که اختلاف آن ها معنادار نمی باشد اما میانگین نمرات دانش آموزان دختری که فیلم دارای جلوه های ویژه دیده اند برابر با 3.52 و دانش آموزان دختری که فیلم بدون جلوه های ویژه دیده اند برابر با 3.29 می باشد, که این اختلاف معنادار است. نتیجه گیری: خلق فضاهای جذاب در فیلم به کمک تکنیک جلوه های ویژه امکان می یابد, که ساده ترین آن افکت های تصویری مانند دیزالو, فید و سوپر ایمپوز می باشد. تکنیک هایی که در کامپیوترهای شخصی هم به سهولت قابل دسترسی است. امروزه کامپیوتر برای همیشه جامعه و فرآیندهای یادگیری را دچار دگرگونی کرده است. در این پژوهش در یادگیری از فیلم های دارای جلوه های ویژه, جنسیت تاثیر داشت که این مطلب می تواند دلالت بر سطوح برانگیختگی بالاتر در پسران به دلیل مواجهه بیش تر با انواع بازی های کامپیوتری و فیلم های پرتحرک در مقایسه با دختران باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خندان دل، بهروز. (1388). بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری . (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 4(2)، 24-29. SID. https://sid.ir/paper/108007/fa

    Vancouver: کپی

    خندان دل بهروز. بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری . (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1388؛4(2):24-29. Available from: https://sid.ir/paper/108007/fa

    IEEE: کپی

    بهروز خندان دل، “بررسی تاثیر جلوه های ویژه فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری ،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 4، no. 2، pp. 24–29، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button