مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر گروه درمانی شناختی برکاهش افسردگی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: متناسب با سبب شناسی افسردگی در نوجوانان شیوه های درمانی مختلفی شناخته شده است که یکی از آن ها شناخت درمانی است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر شناخت درمانی گروهی بر کاهش افسردگی دانش آموزان مقطع متوسطه است.مواد و روش ها: در این پژوهش از بین کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه یک مرکز شبانه روزی در منطقه طارم استان قزوین, 16 دانش آموز با روش تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه مداخله و شاهد اختصاص داده شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه افسردگی بک بود. اعضای گروه مداخله در 8 جلسه 90 دقیقه ای شناخت درمانی شرکت کردند و گروه شاهد هیچ درمانی دریافت نکردند. برای مقایسه میانگین نمرات دو گروه از آزمون t مستقل استفاده شده است.نتایج: نتایج نشان داد که, بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه مداخله و شاهد تفاوت معناداری وجود دارد. بدین معنی که شناخت درمانی گروهی موجب کاهش میانگین نمره افسردگی دانش آموزان در گروه مداخله نسبت به گروه شاهد شده است (-2.1 در مقابل -0.25).نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر مشخص می کند که شناخت درمانی گروهی می تواند علایم افسردگی دانش آموزان را کاهش دهد. بنابراین از این یافته می توان در راستای برنامه ریزی درمانی یا استفاده از چهارچوب نظریه شناختی در کاهش و یا جلوگیری از افزایش افسردگی دانش آموزان استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، علی محمد، و اسدی، مسعود. (1390). بررسی تاثیر گروه درمانی شناختی برکاهش افسردگی دانش آموزان. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 6(1)، 44-48. SID. https://sid.ir/paper/108096/fa

    Vancouver: کپی

    نظری علی محمد، اسدی مسعود. بررسی تاثیر گروه درمانی شناختی برکاهش افسردگی دانش آموزان. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1390؛6(1):44-48. Available from: https://sid.ir/paper/108096/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد نظری، و مسعود اسدی، “بررسی تاثیر گروه درمانی شناختی برکاهش افسردگی دانش آموزان،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 6، no. 1، pp. 44–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button