مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 32

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: توجه به وضعیت تحصیلی در راس برنامه های توسعه آموزشی یک کشور قرار دارد. هدف موسسات آموزشی, افزایش موفقیت تحصیلی است که یک شاخص واقعی برای اهداف آموزشی می باشد. بررسی مداوم و مستمر وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و بررسی مولفه های شناختی و اجتماعی موثر بر آن, از جمله هویت, یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت آموزشی در دانشگاه ها می باشد.هدف: هدف از این پژوهش تعیین ارتباط بین سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است که بر روی 371 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1391 انجام گردید. نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از نوع طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه مورد استفاده از دو بخش مشخصات دموگرافیک و پرسش نامه استاندارد سبک هویت تشکیل شده بود. به منظور بررسی وضعیت تحصیلی از میانگین معدل کل دانشجویان استفاده گردید. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (اسپیرمن و من ویتنی و کروسکال والیس) تجزیه و تحلیل شدند.نتایج: یافته های این تحقیق نشان داد اکثریت (%69.3) واحد ها داری سبک هویت اطلاعاتی, 27.2 درصد دارای سبک هنجاری و 3.5 درصد واحد ها دارای سبک هویت سردرگم- اجتنابی بودند. آزمون اسپیرمن نشان داد که بین سبک هویت هنجاری (P<0.03 و r=0.11) و بعد تعهد (P<0.001 و r=0.55) و معدل کل دانشجویان ارتباط آماری معنی دار می باشد.نتیجه گیری: بین سبک هویت هنجاری و تعهد با وضعیت تحصیلی ارتباط آماری وجود دارد. بدین ترتیب به نظر می رسد جهت دست یافتن به پیشرفت های تحصیلی توجه به سبک های هویت دانشجویانی که پیشرفت های یک کشور را رقم می زنند ضروری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقصودی، شاهرخ، رحیمی محسنی، مائده، امامی سیگارودی، عبدالحسین، و کاظم نژادلیلی، احسان. (1394). ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پرستاری و مامایی جامع نگر (journal of HOLISTIC NURSING AND MIDWIFERY)، 25(76)، 24-32. SID. https://sid.ir/paper/108785/fa

    Vancouver: کپی

    مقصودی شاهرخ، رحیمی محسنی مائده، امامی سیگارودی عبدالحسین، کاظم نژادلیلی احسان. ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پرستاری و مامایی جامع نگر (journal of HOLISTIC NURSING AND MIDWIFERY)[Internet]. 1394؛25(76):24-32. Available from: https://sid.ir/paper/108785/fa

    IEEE: کپی

    شاهرخ مقصودی، مائده رحیمی محسنی، عبدالحسین امامی سیگارودی، و احسان کاظم نژادلیلی، “ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،” پرستاری و مامایی جامع نگر (journal of HOLISTIC NURSING AND MIDWIFERY)، vol. 25، no. 76، pp. 24–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button