مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

85
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر مسئولیت پذیری نوجوانان دختر تک والد مدارس دبیرستان شهرستان ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 432 | صفحه پایان 445

چکیده

 پیش زمینه و هدف: نوجوانی یکی از مهم ترین و پر ارزش ترین دوران زندگی هر فرد محسوب می شود, زیرا سر آغاز دگرگونی های جسمی و روانی است. با اینحال, جدایی از یک والد به هر طریقی می تواند چهارچوب خانواده را به هم بریزد و التهاب این دوران را بیشتر کند. از طرفی از طریق خانواده است که نوجوان یاد می گیرد چگونه به جامعه پیرامون خود سامان دهد و مسیولیت اعمال خویش را به عهده بگیرد و به نظر می رسد تک والد بودن می تواند موجب بروز اختلال در روند مسیولیت پذیری نوجوانان شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر مسیولیت پذیری نوجوانان دختر تک والد انجام شد. مواد و روش کار: این پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود که در سال 1400 بر روی 100 نوجوان دختر تک والد 18-15 سال صورت گرفت. در این مطالعه, نمونه گیری چند مرحله ای و تخصیص دو گروه به روش کنترل و مداخله به روش تصادفی انجام شد. مشارکت کنندگان واجد شرایط ورود به مطالعه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه مسیولیت پذیری نوجوانان را در دو گروه کنترل و مداخله در شروع مطالعه, پس از مداخله و 6-4 هفته بعد از پایان مداخله تکمیل کردند. جلسات آموزش به شکل مجازی و به صورت گروهی در بستر اسکای روم به مدت 90-60 دقیقه انجام شد. تعداد افراد هر گروه شامل 10-6 نفر و تعداد جلسات آموزش گروهی, 10 جلسه و فاصله برگزاری جلسات یک هفته بود. داده ها با استفاده از آزمون های تی مستقل وآنالیز واریانس با آزمون های تکراری و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد. سطح معنی داری 05/0 P< در نظر گرفته شد. یافته ها: نتایج, بیانگر تفاوت آماری معناداری بین میانگین نمره مسیولیت پذیری نوجوانان دختر در دو گروه مداخله و کنترل, پس از پایان مداخله بود (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پریزاد، ناصر، رادفر، مولود، علی نژاد، وحید، و راهدانه سابق، سیما. (1401). بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر مسئولیت پذیری نوجوانان دختر تک والد مدارس دبیرستان شهرستان ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 20(5 (پیاپی 154) )، 432-445. SID. https://sid.ir/paper/1088949/fa

    Vancouver: کپی

    پریزاد ناصر، رادفر مولود، علی نژاد وحید، راهدانه سابق سیما. بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر مسئولیت پذیری نوجوانان دختر تک والد مدارس دبیرستان شهرستان ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1401؛20(5 (پیاپی 154) ):432-445. Available from: https://sid.ir/paper/1088949/fa

    IEEE: کپی

    ناصر پریزاد، مولود رادفر، وحید علی نژاد، و سیما راهدانه سابق، “بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر مسئولیت پذیری نوجوانان دختر تک والد مدارس دبیرستان شهرستان ارومیه،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 20، no. 5 (پیاپی 154) ، pp. 432–445، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1088949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button