مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی (عنوان عربی: دراسة تقارن بین الرؤیة الاسلامیة والنظام الرأسمالی فی الإتخاذات الممتزجة بالتسویق)

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 207

کلیدواژه

نظام اقتصاد اسلامی (کلید واژه عربی: الممتزج بالتسویقQ3
نظام الاقتصاد الاسلامی)Q3

چکیده

 چکیده فارسی:یکی از مطالبات به حق جامعه ما پس از سی و یک سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی, استقرار ارزش های ناب اسلامی در کلیه شئون جامعه به ویژه تصمیم گیری های حوزه اقتصادی و بازرگانی است. در این میان اسلامی شدن دانشگاه ها و مواد و متون مورد استفاده در آنها نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه یک ضرورت دینی محسوب می شود. با این حال نگاهی به متون مورد تدریس در حوزه بازرگانی و بازاریابی از جمله تصمیم گیری های مربوط به آمیخته بازاریابی شامل انتخاب ویژگی های محصول, قیمت گذاری کالا و خدمات, عملیات ترویج و پیشبرد فروش و بازارگذاری محصول که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل می دهد, نشان می دهد این منابع آکنده از آموزه های غربی بوده و متاسفانه در اغلب موارد در عمل نیز سرلوحه اقدامات مدیران بنگاه های اقتصادی قرار می گیرد. هدف اصلی در این پارادایم کسب حداکثر سود و سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتری است و به اعتراف خود این صاحب نظران غربی تحت تاثیر ارزش های اخلاقی کاپیتالیستی بسط می یابد. در این پژوهش سعی شده است ارزش های اسلامی ناظر بر این نوع تصمیمات استخراج شده و با بررسی و مقایسه تطبیقی تصمیمات در نظام سرمایه داری و اسلام و معرفی آنها مساعدتی هر چند اندک برای لحاظ این ارزش های الهی در سیاست گذاری های مربوط به آمیخته بازاریابی فراهم گردد. چکیده عربی:من متطلبات مجتمعنا اللائقة بعد ثلاثین عاما من انتصار الثورة الاسلامیة, استقرار القیم الاسلامیة الخالصة فی کافة المجالات خاصة فی اتخاذ القرارت فی الصعید الإقتصادی والتجاری.فی خلال هذا أسلمة الجامعات و کتبها تعتبر مسئلة هاهة بل ضرورة دینیة مع هذا, تورق الکتب التی تقدرس فی مجال التجارة والتسویق یظهر لنا أن هذه المصادر والکتب ملیئة بالتعالیم الغربیة او ترجمة مصادرهم بأسرها أو الکتب التی تندرج فیها معتقدات الکتاب الغربیین.إتخاذ القرارات المختلطة بالتفکرات الغربیة المتعلقة بالتسویق التی تشمل ممیزات المنتج, تسعیر السلع والخدمات, إشاعة و تنمیة البیع و تعریف المنتج فی السوق, کلها تشکل المبادی الاصلیة لعلم التسویق بحیث تدرس هذه المبادی حالیا تحت تعالیم و إشراف أصحاب الرأی البارزین بما فیهم فیلیب کاتلر و مع الأسف فی الغالب تصبح هذه المبادی أسوة و نموذجا فی إجرائات و ممارسات رؤساء المؤسسات الإقتصادیة.الغایة الرئیسیة فی هذه التطبیقات والتعالیم, إکتساب الحد الأعلی للربح و حِصة السوق عبر رضا المشتری و إستنادا إلی کلمات هولاء أصحاب الرأی الغربیین, تنبسط هذه المبادی مؤثر بالقیم الأخلاقیة الرأسمالیة.حاولنا فی هذه الدراسة أن نستخرج و نبین القیم ا لاسلامیة التی تشرف علی هذه القرارات و نقارنها بالقرارات فی النظام الرأسمالی لإجل الالتفات الأکثر إلی المبادی والقیم الاسلامیة فی وضع الخطط التی تختلط بالتسویق.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صنوبر، ناصر، متفکرآزاد، محمدعلی، و راضی، نسرین. (1389). عنوان فارسی: بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه‌ داری در تصمیم‌ های آمیخته بازاریابی (عنوان عربی: دراسة تقارن بین الرؤیة الاسلامیة والنظام الرأسمالی فی الإتخاذات الممتزجة بالتسویق). جستارهای اقتصادی، 7(13)، 173-207. SID. https://sid.ir/paper/108999/fa

Vancouver: کپی

صنوبر ناصر، متفکرآزاد محمدعلی، راضی نسرین. عنوان فارسی: بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه‌ داری در تصمیم‌ های آمیخته بازاریابی (عنوان عربی: دراسة تقارن بین الرؤیة الاسلامیة والنظام الرأسمالی فی الإتخاذات الممتزجة بالتسویق). جستارهای اقتصادی[Internet]. 1389؛7(13):173-207. Available from: https://sid.ir/paper/108999/fa

IEEE: کپی

ناصر صنوبر، محمدعلی متفکرآزاد، و نسرین راضی، “عنوان فارسی: بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه‌ داری در تصمیم‌ های آمیخته بازاریابی (عنوان عربی: دراسة تقارن بین الرؤیة الاسلامیة والنظام الرأسمالی فی الإتخاذات الممتزجة بالتسویق)،” جستارهای اقتصادی، vol. 7، no. 13، pp. 173–207، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108999/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button