Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,053
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,597
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر تبلیغات اینترنتی فرش با تاکید بر رفتار مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 87

کلیدواژه

تبلیغات الکترونیکی (اینترنتی)Q2

چکیده

 تبلیغات الکترونیکی فرآیندی است که علاوه بر معرفی کالا و خدمات پس از فروش, سعی در ترغیب مشتریان از طریق ابزار اینترنت برای خرید دارد. تبلیغات الکترونیکی به دلیل سرعت بالا و هزینه کمتر, در بازاریابی انواع کالاها مورد توجه است. لذا با توجه به گسترش نفوذ این شیوه تبلیغاتی نوین در جامعه کنونی, پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه ها و نظرات درباره تبلیغات اینترنتی فرش به منظور افزایش تاثیر آن بر اساس رفتار مصرف کننده به انجام رسیده است. ضرورت و دقت توجه به موضوع از این روست که جایگاه فرش به عنوان یک کفپوش ایرانی با توجه به تنوع تولیدات مصرفی با توجه به ابزارهای موجود و به روز تبلیغ و با رویکرد تاثیر بر رفتار مصرف کننده, بیشتر مورد توجه قرار گیرد. از این رو, با در نظر داشتن هدف این پژوهش و ضرورت جایگاه تبلیغات الکترونیکی در حوزه فرش, سوالاتی در این پژوهش مطرح است که مهم ترین آن ها عبارت است از این که آیا می توان مدل تبلیغات الکترونیکی فرش را بر اساس رفتار مصرف کننده ارزیابی کرد؟ کدام یک از محرک های ارتباطی و محتوایی بر واکنش های شناختی, احساسی و نگرشی مصرف کنندگان تاثیر دارد؟ این مطالعه به صورت میدانی و اسنادی با ابزار گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و پرسش نامه انجام شده که جامعه آماری مزبور بر اساس جدول مورگان به تعداد 103 نفر انتخاب شد. این جامعه آماری را کاربران ایرانی اینترنت که تمامی آن ها به حوزه فرش دستباف اشراف کامل داشتند تشکیل می دهند که به نوعی در معرض تبلیغات اینترنتی فرش و یا سایت های مرتبط با فرش قرار گرفته بودند و این امر را در پرسشنامه ها لحاظ کرده اند. هدف از این پژوهش, ضمن اعتبارسنجی تبلیغات اینترنتی مرتبط با فرش, ارائه مدلی است که بر اساس رفتار مصرف کنندگان بتوان کیفیت مناسبی از تبلیغات این کالا ارائه نمود. نتایج تحقیق نشان می دهد محرک های ارتباطی با 0.51 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 0.42 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان بیشترین تاثیر را داشته و محرک های محتوایی 0.32 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 0.28 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان داشته و اولویت دقت به محرک های محتوایی بیشتر از محرک های ارتباطی است. از طرفی محرک های محتوایی و ارتباطی هیچ کدام بر نگرش مصرف کنندگان تاثیرگذار نبوده اند که لازم است مطابق مدل تحقیق و برای اثرگذاری بیشتر بر محتوای تبلیغات اینترنتی مرتبط با فرش تاکید بیشتری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اولیائی طبائی، سیده اکرم، شاهپروری، محمدرضا، و میرزاامینی، سیدمحمدمهدی. (1396). ارزیابی تاثیر تبلیغات اینترنتی فرش با تاکید بر رفتار مصرف کننده. گلجام، -(31 )، 71-87. SID. https://sid.ir/paper/109099/fa

    Vancouver: کپی

    اولیائی طبائی سیده اکرم، شاهپروری محمدرضا، میرزاامینی سیدمحمدمهدی. ارزیابی تاثیر تبلیغات اینترنتی فرش با تاکید بر رفتار مصرف کننده. گلجام[Internet]. 1396؛-(31 ):71-87. Available from: https://sid.ir/paper/109099/fa

    IEEE: کپی

    سیده اکرم اولیائی طبائی، محمدرضا شاهپروری، و سیدمحمدمهدی میرزاامینی، “ارزیابی تاثیر تبلیغات اینترنتی فرش با تاکید بر رفتار مصرف کننده،” گلجام، vol. -، no. 31 ، pp. 71–87، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109099/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا