Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

952
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 46

چکیده

تبلیغات الکترونیکی فرآیندی است که علاوه بر معرفی کالا و خدمات پس از فروش, سعی در ترغیب مشتریان از طریق ابزار اینترنت برای خرید دارد. این روش تبلیغاتی به دلیل سرعت بالا و هزینه کمتر, در بازاریابی انواع کالاها مورد توجه است. در این مقاله سعی شده با نظرسنجی اینترنتی دیدگاه مرتبط با تبلیغات اینترنتی فرش برای تاثیرگذاری بیشتر را بررسی کنیم و اعتبار آن را بر اساس الگوی رفتار مصرف کننده بسنجیم. ضرورت و دقت توجه به موضوع از این روست که جایگاه فرش به عنوان یک کف پوش و تنوع تولیدات ونظر به ابزارهای موجود و به روز تبلیغ, با رویکرد تاثیر بر رفتار مصرف کننده, بیشتر مورد توجه قرار گیرد. این مطالعه به صورت اسنادی و میدانی با ابزار گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری تحقیق 103 نفر از کاربران اینترنت در شهر تهران هستند که بیشتر در معرض تبلیغات اینترنتی فرش و یا سایت های مرتبط با فرش بوده اند و این موضوع را در پرسشنامه ها لحاظ نموده اند. هدف از این پژوهش ضمن اعتبار سنجی الگوی تبلیغات الکترونیکی فرش, ارائه الگویی است که بر اساس رفتار مصرف کنندگان بتوان کیفیت مناسبی از تبلیغات این کالا عرضه کرد. نتایج تحقیق نشان می دهد محرک های ارتباطی با 0.55 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 0.41 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان بیشترین تاثیر را داشته و محرک های محتوایی 0.33 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 0.29 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان داشته و اولویت دقت به محرک های محتوایی بیشتر از محرک های ارتباطی است. از طرفی محرک های محتوایی و ارتباطی هیچ کدام بر نگرش مصرف کنندگان تاثیرگذار نبوده اند. لذا , لازم است مطابق الگوی تحقیق و برای اثربخشی مطلوب, به محتوای تبلیغات اینترنتی فرش دقت وتوجه ویژه ای داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، ناصر. (1393). بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران. راهبردهای بازرگانی، 21(4 )، 33-46. SID. https://sid.ir/paper/253017/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی ناصر. بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1393؛21(4 ):33-46. Available from: https://sid.ir/paper/253017/fa

    IEEE: کپی

    ناصر یزدانی، “بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران،” راهبردهای بازرگانی، vol. 21، no. 4 ، pp. 33–46، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا