مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

40
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش فلسفه زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدگاه اساتید

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش فلسفه زندگی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدگاه اساتید بود. روش کار: این پژوهش ازجمله طرح های پژوهش کیفی است. مشارکت کنندگان شامل 8 نفر از اساتید دانشگاه بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند. در بخش کیفی برای جمع آوری داده ها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته در سطح اشباع نظری استفاده شد. روش تحلیل داده های کیفی, کدگذاری باز, محوری و انتخابی بود که روایی و پایایی آن از طریق سنجش روایی (تحلیل عامل) و پایایی (آلفای کرونباخ) با روایی 87/0 و پایایی 83/0 تایید شد. یافته ها: در خصوص الگوی مولفه های فلسفه زندگی اجتماعی, فلسفه زندگی فردی, فلسفه زندگی دینی و فلسفه زندگی اخلاقی, در مجموع 33 مفهوم به دست آمد که 10 مفهوم کلیدی برای مولفه های فلسفه زندگی اجتماعی, 9 مفهوم کلیدی برای فلسفه زندگی فردی, 6 مفهوم کلیدی برای فلسفه زندگی دینی و 8 مفهوم کلیدی برای فلسفه زندگی اخلاقی بود. نتیجه گیری: در بررسی تحلیل کیفی طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش فلسفه زندگی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدگاه اساتید, مولفه های شرایط علی شامل 4 مولفه اصلی و 13 مولفه فرعی است که تایید شد. نتایج حاکی از اعتبار یافته های تحقیق و الگوی ارایه شده در پژوهش بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرو، مریم، قلتاش، عباس، و ماشینچی، علی اصغر. (1401). طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش فلسفه زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدگاه اساتید. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 14(4 )، 38-46. SID. https://sid.ir/paper/1092195/fa

    Vancouver: کپی

    پیرو مریم، قلتاش عباس، ماشینچی علی اصغر. طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش فلسفه زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدگاه اساتید. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1401؛14(4 ):38-46. Available from: https://sid.ir/paper/1092195/fa

    IEEE: کپی

    مریم پیرو، عباس قلتاش، و علی اصغر ماشینچی، “طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزش فلسفه زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدگاه اساتید،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 14، no. 4 ، pp. 38–46، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1092195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button