مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

23
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل چالش های پیش روی توسعه رسانه های ورزشی کشور

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 127

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل چالش های پیش روی توسعه رسانه های ورزشی کشور طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی, ازنظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش, آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتیدی که در زمینه رسانه های ورزشی, پژوهش هایی (کتاب, ترجمه, طرح پژوهشی, مقاله های همایشی و پژوهشی و حداقل دو مورد) انجام داده بودند و همچنین مدیران رسانه های ورزشی در شبکه ی ورزش و رادیو ورزش, نشریات و جراید ورزشی. از روش نمونه گیری هدفمند به منظور انتخاب مصاحبه شوندگان استفاده گردید. این نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و درنهایت تعداد 19 نفر به عنوان نمونه مشخص گردیدند. همچنین جامعه آماری در بخش کمی پژوهش شامل کلیه خبرنگاران, عکاسان, نویسندگان, سردبیران و تهیه کنندگان رسانه های ورزشی (روزنامه ها, مجلات, تلویزیون, رادیو, شبکه های خبری) استان تهران می باشند (289 نفر). ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبه های نیمه ساختارمند و پرسشنامه (30 گویه و 5 مؤلفه به صورت لیکرتی) بود. جهت بررسی داده های بخش کیفی از کدگذاری باز, محوری و انتخابی استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بنابراین می توان عنوان نمود که چالش های منابع انسانی, آموزشی, تجهیزاتی, مصرف رسانه و محتوا از چالش های رسانه های ورزشی کشور می باشد (مقدار تی بیشتر از 96/1). با توجه به نقش پررنگ رسانه های مختلف ورزشی بر توسعه ورزش (همگانی, تربیتی, قهرمانی و حرفه ای), رفع چالش های آن, از اهداف اصلی برنامه های توسعه رسانه های ورزشی باید باشد که توصیه می شود رسانه های مختلف ورزشی از نتایج پژوهش حاضر بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button