مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

35
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه آموزش درس جنین شناسی به روش ترکیبی و سنتی بر میزان یادگیری، یادداری و رضایتمندی دانشجویان رشته پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 108

چکیده

 سابقه و هدف: علوم تشریح برای دانشجویان پزشکی به جهت ارزش آن در پاراکلینیک و طبابت اهمیت خاصی دارد. ارایه این دروس و استفاده از روش های ساده و در عین حال در دسترس آموزشی از دیرباز مورد توجه مدرسان این رشته بوده است. لذا مطالعه حاضر با هدف مقایسه آموزش درس جنین شناسی به روش ترکیبی و سنتی بر میزان یادگیری, یادداری و رضایتمندی دانشجویان پردیس پزشکی آمل انجام شد. مواد و روش ها: در مطالعه ترکیبی حاضر, تعداد 50 دانشجوی پزشکی در دو گروه فیلم آموزشی و شاهد به صورت تصادفی تقسیم شدند. ارزشیابی از دانشجویان در دو سطح کمی و کیفی انجام شد. در سطح کمی, نمرات آزمون های میان ترم و پایان ترم ملاحظه شدند و هم چنین با استفاده از چک لیست استاندارد به بررسی متغیرهای رضایتمندی و. . . پرداخته شد. در سطح کیفی اطلاعات مربوط به دیدگاه دانشجویان از فیلم های آموزشی با انجام مصاحبه با 20 دانشجو جمع آوری و نتایج به روش تحلیل محتوای کیفی آنالیز گردید. یافته ها: یافته های بخش کمی نشان داد که وضعیت نمرات گروه فیلم در مقایسه با گروه شاهد به طور معناداری در میان ترم و پایان ترم بهتر بود (0/05P<). هم چنین نتایج حاصل از چک لیست حاکی از آن بود که در گروه فیلم در هر سوال, نمرات بالاتر از میانگین بوده و ارزیابی دانشجویان به صورت کلی از این روش بالا بود. در بخش کیفی مطالعه, طبقه اصلی استخراج شده یادگیری اثربخش بود که شامل سه زیر طبقه ارتقاء یادگیری, افزایش انگیزه و توانایی های شناختی بودند. استنتاج: با توجه به این که روش فیلم های آموزشی خللی در روند آموزش ایجاد نمی کند و می تواند عامل تاثیرگذار در یادگیری دروس تجسمی مانند جنین شناسی باشد, به نظر می رسد پیشنهاد این روش در کلاس های درس به دانشجویان کمک کننده و مفید باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسی زاده، نوشین، خلعتبری، علیرضا، و نصیری، داوود. (1402). مقایسه آموزش درس جنین شناسی به روش ترکیبی و سنتی بر میزان یادگیری, یادداری و رضایتمندی دانشجویان رشته پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 33(222 )، 98-108. SID. https://sid.ir/paper/1098820/fa

    Vancouver: کپی

    موسی زاده نوشین، خلعتبری علیرضا، نصیری داوود. مقایسه آموزش درس جنین شناسی به روش ترکیبی و سنتی بر میزان یادگیری, یادداری و رضایتمندی دانشجویان رشته پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1402؛33(222 ):98-108. Available from: https://sid.ir/paper/1098820/fa

    IEEE: کپی

    نوشین موسی زاده، علیرضا خلعتبری، و داوود نصیری، “مقایسه آموزش درس جنین شناسی به روش ترکیبی و سنتی بر میزان یادگیری, یادداری و رضایتمندی دانشجویان رشته پزشکی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 33، no. 222 ، pp. 98–108، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1098820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button