مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

39
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

21
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مؤلفه های سرمایه اخلاقی در سازمان های آموزشی با استفاده از رویکرد کیفی فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: سرمایه اخلاقی در سازمان های آموزشی مجموعه ای از روابط اخلاقی است که باعث شکل گیری کار گروهی و افزایش بهره وری می شود, لذا پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه های سرمایه اخلاقی در سازمان های آموزشی با استفاده از رویکرد کیفی فراترکیب انجام شده است. روش: پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش فراترکیب با رویکرد هفت مرحله ای سندلوسکی و باروسو (2007 م. ) انجام شد. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه تحقیقات و مطالعات فارسی و انگلیسی چاپ شده در حوزه سرمایه اخلاقی در بین سال های 2000 تا 2021 می باشد. در این راستا, واژگان کلیدی مرتبط با هدف پژوهش مورد جستجو قرار گرفت و مقالات و اسناد به دست آمده با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و با توجه به معیارهای پذیرش مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت 19 مقاله که از معیارهای ورود به مطالعه برخوردار بودند, با استفاده از روش کدگذاری سه مرحله ای (باز, محوری, انتخابی) از طریق نرم افزار MaxQDA 2020 تجزیه و تحلیل شدند. ملاحظات اخلاقی: الزامات اخلاق پژوهشی در پایش مقالات مورد سنتز مطمح نظر قرار گرفته است. یافته ها: بر اساس نتایج تحلیل داده ها برای جمع آوری داده ها 82 کد باز شناسایی شد که در 3 مقوله اصلی و 11 مقوله فرعی دسته بندی شدند که عبارتند از: مقوله های فردی (مسئولیت پذیری, الگوی اخلاقی, صادق بودن و وفاداری اخلاقی), سازمانی (فرهنگ اخلاقی سازمان, جو اخلاقی سازمان, سبک رهبری اخلاقی) و فراسازمانی (عوامل اجتماعی, اقتصادی, سیاسی و فرهنگی). نتیجه گیری: پژوهشگران رفتار سازمانی به منظور افزایش سرمایه اخلاقی در سازمان می توانند با شناسایی مؤلفه های آن, برنامه ها و راهکارهای مناسب را جهت افزایش رفتارهای متعالی در سازمان مد نظر قرار دهند. نتایج تحقیق حاضر می تواند از مجرای شناسایی مؤلفه های مؤثر بر سرمایه اخلاقی و افزایش آن در سازمان به کارکنان کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدبابلان، عادل، کاظمی، سلیم، مهرآورگیگلو، شهرام، و جاویدپور، مرتضی. (1401). شناسایی مؤلفه های سرمایه اخلاقی در سازمان های آموزشی با استفاده از رویکرد کیفی فراترکیب. اخلاق زیستی، 12(37 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1113551/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدبابلان عادل، کاظمی سلیم، مهرآورگیگلو شهرام، جاویدپور مرتضی. شناسایی مؤلفه های سرمایه اخلاقی در سازمان های آموزشی با استفاده از رویکرد کیفی فراترکیب. اخلاق زیستی[Internet]. 1401؛12(37 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1113551/fa

    IEEE: کپی

    عادل زاهدبابلان، سلیم کاظمی، شهرام مهرآورگیگلو، و مرتضی جاویدپور، “شناسایی مؤلفه های سرمایه اخلاقی در سازمان های آموزشی با استفاده از رویکرد کیفی فراترکیب،” اخلاق زیستی، vol. 12، no. 37 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1113551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button