مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

42
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر اجرای مداخله حمایتی-آموزشی بر استرس مادران نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان

صفحات

 صفحه شروع 755 | صفحه پایان 764

چکیده

 پیش زمینه و هدف: بستری شدن نوزاد نارس بلافاصله پس از تولد به دلیل نیاز به مراقبت های ویژه اجتناب ناپذیر و بسیار استرس آور است. عدم توجه به استرس های عاطفی و روانی مادران, باعث دل بستگی ناکافی با نوزادشان شده که این امر باعث افزایش آسیب پذیری مادران این نوزادان می شود. مطالعه حاضر باهدف تعیین تاثیر اجرای مداخله حمایتی-آموزشی بر استرس مادران نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان انجام شده است. مواد و روش کار: این مطالعه از نوع نیمه تجربی بوده و 70 مادر نوزاد نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان مرکز آموزشی-درمانی شهید بهشتی مراغه که شرایط ورود به مطالعه را داشتند, انتخاب و به دو گروه 35 نفره مداخله و کنترل تخصیص داده شدند. پرسشنامه سنجش استرس والدین قبل و بعد از مداخله تکمیل شد. گروه مداخله برنامه حمایتی-آموزشی را در طی 6 جلسه دریافت نمودند. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 16 و آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: قبل از اجرای مداخله حمایتی-آموزشی میانگین نمره استرس دو گروه تفاوت معنادار آماری نداشت (09/0=p). پس از اجرای مداخله استرس گروه مداخله نسبت به گروه کنترل کاهش پیدا کرد, که این کاهش ازنظر آماری معنادار بود (0001/0

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نصیری، پریا، و همتی مسلک پاک، معصومه. (1401). بررسی تاثیر اجرای مداخله حمایتی-آموزشی بر استرس مادران نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 20(9 (پیاپی 158) )، 755-764. SID. https://sid.ir/paper/1114891/fa

Vancouver: کپی

نصیری پریا، همتی مسلک پاک معصومه. بررسی تاثیر اجرای مداخله حمایتی-آموزشی بر استرس مادران نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1401؛20(9 (پیاپی 158) ):755-764. Available from: https://sid.ir/paper/1114891/fa

IEEE: کپی

پریا نصیری، و معصومه همتی مسلک پاک، “بررسی تاثیر اجرای مداخله حمایتی-آموزشی بر استرس مادران نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 20، no. 9 (پیاپی 158) ، pp. 755–764، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1114891/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button