مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

70
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین توسعه حرفه ای و اخلاق حرفه ای با توجه به نقش میانجی میزان بکارگیری اصول آموزش بزرگسالان در معلمان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 93

چکیده

 زمینه: اخلاق حرفه­ ای یکی از عوامل توسعه حرفه ای معلمان است که موجب رشد و تقویت توسعه حرفه ­ای معلمان می­شود. پژوهش حاضر با هدف رابطه بین توسعه حرفه ای و اخلاق حرفه ای با توجه به نقش میانجی میزان بکار گیری اصول آموزش بزرگسالان در معلمان شهر سرایان انجام گردید. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر سرایان در سال تحصیلی 99-1398 که 140 نفر می باشند و نمونه پژوهش که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد که با جدول مورگان حجم نمونه 103 نفر بودند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه­ای, پرسشنامه استانداردهای توسعه حرفه­ ای معلمان, پرسشنامه محقق ساخته اصول آموزش بزرگسالان بود. روایی پرسشنامه ها از نوع محتوایی و پایایی آن­ها برمبنای ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0, 86/0 و 89/0 برآورد گردید. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون های تی تک نمونه ای, ضریب همبستگی و تحلیل مسیر) در نرم افزار spss نسخه 22 و نرم افزار لیزرل استفاده گردید. یافته­ ها: نتایج نشان داد بکارگیری اصول آموزش بزرگسالان برای استانداردهای دوم, چهارم, پنجم, هشتم و نهم (ایجاد و حفظ جو یادگیری, سنجش و برقراری ارتباط با نتایج یادگیری, ارزیابی وانعکاس یادگیری وآموزش, دانش محتوایی, بکارگیری تکنولوژی آموزشی) واسطه گر مناسبی برای پیش بینی اخلاق حرفه ­ای معلمان است. نتیجه گیری: قراردادن استاندارد­ها در برنامه­ های تربیت معلم و بکارگیری اصول آموزش بزرگسالان در دوره­های تربیت معلم می­تواند موجب اخلاق حرفه­ای معلمان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button