مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

72
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های معرفت شناختی بازی با تاکید بر فلسفه برای کودکان (P4C)

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 169

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های معرفت شناختی بازی با تاکید بر فلسفه برای کودکان انجام پذیرفت. پژوهش مذکور از نظر هدف, کاربردی است و از نظر داده ها کیفی است. از نظر نحوه اجراء, روش پژوهش با استفاده از روش داده بنیاد بود. شرکت کنندگان در پژوهش, شامل سندکاوی و مصاحبه با خبرگان دانشگاهی می باشند. در این پژوهش برای تعیین نمونه ها از روش نمونه گیری غیر تصادفی هدفمند استفاده شد که 10 نفر با استفاده از اصل اشباع به عنوان حجم نمونه, در نظر گرفته شد. ابزار سنجش پژوهش حاضر مشتمل بر دو بخش کتابخانه ای (شامل کتاب ها, پایگاه های معتبر علمی و پایان نامه های دانشگاهی) و میدانی (مصاحبه های نیمه ساختاریافته) بود. روش تحلیل داده ها, کدگذاری نظری برگرفته از روش نظریه پردازی داده بنیاد نظامند بود که با استفاده از نرم افرار MAXQDA مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان داد که ابعاد, مولفه ها و شاخص های معرفت شناختی بازی با تاکید بر فلسفه برای کودکان شامل معرفت شناختی فردی (رشد, تفکر و حل مساله), معرفت شناختی اجتماعی (هویت یابی, تامل و مهارت), معرفت شناختی آموزشی (تربیتی, مبتنی بر سیاست گذاری و دینی و اخلاقی) بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی منش، انسیه، احقر، قدسی، سرمدی، محمدرضا، و ناطقی، فایزه. (1401). شناسایی ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های معرفت شناختی بازی با تاکید بر فلسفه برای کودکان (P4C). قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)، 7(3 )، 156-169. SID. https://sid.ir/paper/1116686/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی منش انسیه، احقر قدسی، سرمدی محمدرضا، ناطقی فایزه. شناسایی ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های معرفت شناختی بازی با تاکید بر فلسفه برای کودکان (P4C). قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)[Internet]. 1401؛7(3 ):156-169. Available from: https://sid.ir/paper/1116686/fa

    IEEE: کپی

    انسیه عابدینی منش، قدسی احقر، محمدرضا سرمدی، و فایزه ناطقی، “شناسایی ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های معرفت شناختی بازی با تاکید بر فلسفه برای کودکان (P4C)،” قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)، vol. 7، no. 3 ، pp. 156–169، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1116686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button