مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

72
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

49
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تاثیر آن بر خودآگاهی دانش آموزان دبستانی قائمشهر در سال 1400-1399

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف سبک های فرزندپروری والدین, از موضوعات مهم و ضامن رشد همه جانبه و تامین خودآگاهی فرزندان است. هدف این مطالعه بررسی تاثیر الگوی فرزندپروری قرآنی بر خودآگاهی فرزندان بود. مواد و روش ها این پژوهش مورد-شاهدی با روش پیش آزمون-پس آزمون انجام شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر و دختر پایه ششم قایمشهر در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 2456 نفر بود. حجم نمونه براساس جدول کوهن و با روش تصادفی خوشه ای, 100 نفر (50 نفر از هر جنسیت) تعیین شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودآگاهی (SCS) فنیگستین شیر و باس (1975) و بسته آموزشی فرزندپروری قرآنی که توسط محقق (1400) تدوین شد, استفاده شد. قبل از آموزش به مادران, پیش آزمون در بین دانش آموزان هر دو گروه انجام شد. سپس الگوی فرزندپروری قرآنی در دوازده جلسه 90 دقیقه ای در طول یکماه به مادران گروه مورد, آموزش داده شد. بعد از آموزش, پس آزمون نیز در بین دانش آموزان هر دو گروه اجرا شد. داده ها با روش تحلیل کواریانس تک متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS v. 22, تحلیل شدند. یافته ها یافته ها نشان داد که میانگین نمرات خودآگاهی دانش آموزان گروه مورد در پس آزمون به میزان 12/10 نمره بیشتر از پیش آزمون بود؛ اما در گروه شاهد تغییرات اندکی (480/0 نمره) مشاهده شد و الگوی فرزندپروری قرآنی به میزان %3/36 در خودآگاهی دانش آموزان موثر بود (363/0=2ƞ, ). نتیجه گیری: افزایش میانگین نمرات پس آزمون در گروه مورد در مقایسه با گروه شاهد, تاثیرگذاری مداخله آموزشی را تایید می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معتمدی، عبداله، برجعلی، احمد، بهشتی، سعید، یونسی، جلیل، و آریانا، محمد. (1401). آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تاثیر آن بر خودآگاهی دانش آموزان دبستانی قائمشهر در سال 1400-1399. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 6(4 )، 77-87. SID. https://sid.ir/paper/1117082/fa

    Vancouver: کپی

    معتمدی عبداله، برجعلی احمد، بهشتی سعید، یونسی جلیل، آریانا محمد. آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تاثیر آن بر خودآگاهی دانش آموزان دبستانی قائمشهر در سال 1400-1399. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1401؛6(4 ):77-87. Available from: https://sid.ir/paper/1117082/fa

    IEEE: کپی

    عبداله معتمدی، احمد برجعلی، سعید بهشتی، جلیل یونسی، و محمد آریانا، “آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تاثیر آن بر خودآگاهی دانش آموزان دبستانی قائمشهر در سال 1400-1399،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 6، no. 4 ، pp. 77–87، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1117082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button