مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

39
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چارچوب برنامه درسی آموزش پرستاری مبتنی بر شبیه سازی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 28

چکیده

 مقدمه: امروزه شبیه سازی در آموزش پرستاری یک جز ثابت در آماده سازی و ارتقای عملکرد بالینی پرستاران است و بخشی از برنامه درسی اکثر برنامه های کارشناسی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر شبیه سازی در آموزش پرستاری براساس روش: سنتز پژوهی اجرا شد. روش ها: این پژوهش از نوع کیفی با هدف شناسایی عناصر و مولفه های برنامه درسی مبتنی بر شبیه سازی با استفاده از روش: تحلیل محتوای جهت دار انجام شد. معیار ورود به مطالعه شامل کلیه پژوهش های علمی معتبر مرتبط با موضوع در بین سال های 2007 تا 2021 بود که با جستجوی منظم در پایگاه های اطلاعاتی PubMed, ProQuest, ScienceDirect, Eric, Springer, CINAHL, تعداد 230 پژوهش شناسایی و تعداد 80 پژوهش برای بررسی نهایی انتخاب شد. برای جمع آوری, ثبت و گزارش اطلاعات اولیه پژوهش ها از فرم کاربرگ محقق ساخته استفاده شد. تحلیل یافته ها: با استفاده از الگوی هفت مرحله ای تحلیل محتوای کیفی انجام شد. جهت اطمینان از نحوه کدگذاری از دو نفر ارزشیاب برای کدگذاری مجدد یافته ها: استفاده و برای تایید پایایی فرمول ضریب کاپای کوهن بکار برده شد که در این پژوهش میزان توافق بین ارزیاب ها عدد 0/81 معادل 81 درصد بود. یافته ها: براساس یافته ها: , منطق برنامه درسی آموزش پرستاری مبتنی بر شبیه سازی شامل افزایش تفکر انتقادی, عزت نفس, شایستگی, همکاری تیمی و گروهی, خودکارآمدی, ایمنی بیمار و اهداف آن شامل ایجاد دانش بنیادی, کسب مهارت های تشخیصی, کمک به انتقال یادگیری, کاهش شکاف بین محیط های بالینی و کلاس های تیوری, کمک به افزایش جذابیت یادگیری بود که از طریق روش ها: یی هم چون ایفای نقش, یادگیری مشارکتی, یادگیری مبتنی بر حل مساله قابل دستیابی است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله, برنامه درسی مبتنی بر شبیه سازی می تواند خلاء بین نظریه و عمل در آموزش پرستاری را تکمیل کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    استادحسنلو، حسین، محمودی، فیروز، ادیب، یوسف، و زمان زاده، وحید. (1401). طراحی چارچوب برنامه درسی آموزش پرستاری مبتنی بر شبیه سازی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 14(3 )، 18-28. SID. https://sid.ir/paper/1120420/fa

    Vancouver: کپی

    استادحسنلو حسین، محمودی فیروز، ادیب یوسف، زمان زاده وحید. طراحی چارچوب برنامه درسی آموزش پرستاری مبتنی بر شبیه سازی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1401؛14(3 ):18-28. Available from: https://sid.ir/paper/1120420/fa

    IEEE: کپی

    حسین استادحسنلو، فیروز محمودی، یوسف ادیب، و وحید زمان زاده، “طراحی چارچوب برنامه درسی آموزش پرستاری مبتنی بر شبیه سازی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 14، no. 3 ، pp. 18–28، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1120420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button