مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

74
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

40
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین سلامت از نهادهای عام المنفعه

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 زمینه و هدف: با استفاده از بازاریابی سلامت دیجیتال, نهادهای عام المنفعه به عنوان متولی برقراری ارتباط بین خیرین و نیازمندان می توانند فعالیت های بازاریابی خود را در جهتی سوق دهند که به حامیان و خیرین بیشتر دست یابند و نیت خیر نیکوکاران را برای یاری رساندن به افراد نیازمند محقق سازند. از این رو هدف اصلی این پژوهش ارائه مدل بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین از نهادهای عام المنفعه می باشد. روش: این مطالعه به روش کیفی از نوع تئوری زمینه ای انجام شده است. برای این کار از خبرگان مرتبط به بازاریابی سلامت که شامل مدرسین اخلاق بازاریابی, کارشناسان اکرام, محسنین و مشارکت های مردمی یکی از نهادهای عام المنفعه بودند, استفاده گردید و شیوه نمونه گیری نیز به صورت هدفمند و گلوله برفی و هدفمند تا رسیدن به اشباع بود. تحلیل داده ها با استفاده از روش Strauss & Corbin (1998 م. ) انجام شد. اعتبارسنجی یافته های پژوهش با چهار معیار Guba & Lincoln (1985 م. ) بیان شد که از طریق آزمون های قابل قبول بودن, انتقال پذیری, قابلیت اطمینان و تأییدپذیری مورد سنجش و تأیید قرار گرفت. ملاحظات اخلاقی: شرکت کنندگان در این پژوهش از موضوع و روش اجرا تحقیق مطلع بودند و حضور ایشان آگاهانه, آزادانه و داوطلبانه بود. یافته ها: با انجام مصاحبه با برخی از خبرگان, 67 مفهوم در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین شناسایی شده است که در 18 مقوله اصلی, بر اساس مدل پارادایمی داده بنیاد, در قالب شش بعد علی یا توسعه فناوری های دیجیتال (سازگاری, سهولت استفاده, مفیدبودن), پدیده محوری یا حمایت (حمایت اطلاعاتی, حمایت عاطفی, حمایت اجتماعی), راهبردها یا اعتمادسازی (اعتماد به نهادها, اعتماد به فناوری های دیجیتال, اعتماد منجر به اهدا), عوامل زمینه ای (دانش, منابع, آموزش), مداخله گر یا ویژگی های جمعیت شناختی (سن, جنسیت, تحصیلات) و پیامدها یا اعتمادسازی (فرصت سازی, تمایل, عملکرد) ساختاردهی شد. نتیجه گیری: با گسترش فناوری, بازاریابی سلامت دیجیتال حلقه مفقوده جذب حمایت خیرین است. مجموعه مزیت های فناوری های دیجیتال و وجود زمینه های گسترش آن موجب تمایل به استفاده از ابزارها و تاکتیک های بازاریابی سلامت دیجیتال شده تا با استفاده از بازاریابی سلامت دیجیتال نهادهای عام المنفعه حمایت خیران را به سه نوع حمایت اطلاعاتی, حمایت عاطفی و حمایت اجتماعی کسب کنند موجب تمایل به استفاده از ابزارها و تاکتیک های بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گلشنی، فرزانه، ، فریز طاهری‌ کیا، و آریا، کیومرث. (1401). تبیین مدل بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین سلامت از نهادهای عام المنفعه. اخلاق پزشکی، 16(47 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/1120456/fa

    Vancouver: کپی

    گلشنی فرزانه، فریز طاهری‌ کیا، آریا کیومرث. تبیین مدل بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین سلامت از نهادهای عام المنفعه. اخلاق پزشکی[Internet]. 1401؛16(47 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/1120456/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه گلشنی، فریز طاهری‌ کیا ، و کیومرث آریا، “تبیین مدل بازاریابی سلامت دیجیتال در کسب حمایت خیرین سلامت از نهادهای عام المنفعه،” اخلاق پزشکی، vol. 16، no. 47 ، pp. 00–00، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1120456/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button