مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

35
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

9
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر اجازه والدین در پذیرش بازاریابی شرکت های ارائه دهنده خدمات (مهدهای کودک) با تاکید بر نقش حریم خصوصی در سلامت روان کودکان

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 152

چکیده

 زمینه و هدف: دستیابی به والدین, برقراری ارتباطات تعاملی و ارایه توضیحات و خدمات مهدهای کودک, مهم ترین عامل تصمیم گیری والدین در انتخاب بهترین مرکز جهت شروع تربیت کودکان بوده که در سلامت روان آنان در بدو ورود به جامعه تاثیر فراوانی دارد. پژوهش حاضر با هدف شناخت مجموعه عوامل موثر در اجازه والدین در برقراری ارتباط مهدهای کودک (شرکت های ارایه دهنده خدمات) با آنان با تاکید بر نقش حریم خصوصی والدین و کودکان اجرا شد. روش: این پژوهش در دو مرحله کیفی اجرا شد: مرحله 1: فراترکیب (متاسنتز) با بررسی بالغ بر150 مقاله داخلی و خارجی, مرحله 2: تحلیل محتوا با مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 25 تن از استادان, مدیران, و مشتریان (والدین) خاص مهدهای کودک استان گیلان. در مرحله 2 کدگذاری انجام و از روش دلفی فازی مدل حاصل از مرحله 1 مورد واکاوی قرار گرفت. سنجش پایایی با ضریب کاپا-کوهن انجام شد. یافته ها: شاخص های مدل حاصله از مرحله فراترکیب «نگرانی درباره حریم خصوصی», «تمایل به حریم خصوصی» و «اجازه» به طور مشترک هر 3 با وزن 0/065 بیشترین وزن را داشته و در رتبه 2 شاخص «فرهنگ» 0/062 بود. در مرحله 2 از دیدگاه مدیران و صاحب نظران «حضور اجتماعی», «نگرانی های مربوط به مجوز برنامه», «تجربه آنلاین قبلی» و «هزینه ها (مداخله گری)» پایین تر از حد میانگین بوده و می بایست از مدل حاصله از مرحله فراترکیب حذف می شدند. با توجه به ضریب کاپا-کوهن (0/795) و سطح معناداری آن, از نظر خبرگان پژوهش, آزمون دارای پایایی قابل قبول در بخش فازی بوده است. در این فاز بر اساس نظر خبرگان, «فرهنگ» به عنوان یک عامل موثر در مدل لحاظ شد. نتیجه گیری: در مرحله 2 بعد از سنجش مدل (حاصله از مرحله فراترکیب) توسط خبرگان و حذف 4 عامل رد شده از نظر آنان, مدل نهایی حاصل شد که آزمون کمی آن در پژوهش های آتی پیشنهاد شد. استلزامات پژوهش حاضر و نقش حریم خصوصی در سلامت روان کودک نیز مقاله مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده اماموردیخان، زهرا، فرخ بخت فومنی، علیرضا، و صابری حقایق، رحمتعلی. (1401). عوامل موثر بر اجازه والدین در پذیرش بازاریابی شرکت های ارائه دهنده خدمات (مهدهای کودک) با تاکید بر نقش حریم خصوصی در سلامت روان کودکان. سلامت روان کودک (روان کودک)، 9(3 )، 136-152. SID. https://sid.ir/paper/1120926/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده اماموردیخان زهرا، فرخ بخت فومنی علیرضا، صابری حقایق رحمتعلی. عوامل موثر بر اجازه والدین در پذیرش بازاریابی شرکت های ارائه دهنده خدمات (مهدهای کودک) با تاکید بر نقش حریم خصوصی در سلامت روان کودکان. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1401؛9(3 ):136-152. Available from: https://sid.ir/paper/1120926/fa

    IEEE: کپی

    زهرا محمدزاده اماموردیخان، علیرضا فرخ بخت فومنی، و رحمتعلی صابری حقایق، “عوامل موثر بر اجازه والدین در پذیرش بازاریابی شرکت های ارائه دهنده خدمات (مهدهای کودک) با تاکید بر نقش حریم خصوصی در سلامت روان کودکان،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 9، no. 3 ، pp. 136–152، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1120926/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button