مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب امتحان و نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی در کاهشِ اضطراب امتحان و افزایشِ نگرش نسبت به مدرسه در دانش-آموزان پایه یازدهم شهر تهران است. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعة آماری پژوهش شاملِ کلیة دانش آموزان پایة یازدهم شهر تهران, در سال تحصیلی 97-1396, بودند. از جامعة مذکور, با استفاده از روش خوشه ای چند مرحله ای, 88 دانش آموز (44 دختر و 44 پسر) که نمراتِ بالایی در پرسشنامة اضطراب امتحان فریدبن (1997) و نمراتِ پایینی در پرسشنامة نگرش به مدرسة مک کوچ و سیگل(2003), کسب کرده بودند, انتخاب و به تصادف در 4 گروه (2 گروهِ آزمایش و 2 گروهِ کنترل) جایگزین شدند. سپس گروه های آزمایشی, در 8 جلسة 2 ساعته, پروتکل ذهن آگاهی را دریافت کردند. پس از اتمام جلسات, تمامی آزمودنی ها مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از روشِ آماری تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند و یافته های پژوهش نشان داد که آموزش ذهن آگاهی در کاهشِ اضطراب امتحان و افزایشِ نگرش به مدرسه تأثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمی، فاطمه، سیف، علی اکبر، کیامنش، علیرضا، و درتاج، فریبرز. (1397). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب امتحان و نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 14(50 )، 25-54. SID. https://sid.ir/paper/112103/fa

    Vancouver: کپی

    خرمی فاطمه، سیف علی اکبر، کیامنش علیرضا، درتاج فریبرز. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب امتحان و نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1397؛14(50 ):25-54. Available from: https://sid.ir/paper/112103/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خرمی، علی اکبر سیف، علیرضا کیامنش، و فریبرز درتاج، “اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب امتحان و نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 14، no. 50 ، pp. 25–54، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112103/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا