مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بسته آموزشی خود نظم دهی بر افزایشِ نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 531 | صفحه پایان 536

چکیده

 زمینه: بازخورد مثبت به مدرسه, محتوای درسی و رفتارهای معلم, باعث ایجاد انگیزش یادگیری در دانش آموزان می شود. یادگیرندگان خودنظم جو به واسطة خود آگاهی از فرآیندهای فکری خود و دانستن چگونگی استفاده از راهبردهای یادگیری, دارای این بازخورد مثبت هستند. از این رو مسئلة پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش خودنظم جویی در دانش آموزان دارای بازخورد پایین به مدرسه بوده است. هدف: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی خودنظم جویی در افزایش بازخورد نسبت به مدرسه در دانش آموزانِ پایة یازدهم انجام گرفت. روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونة پژوهش 88 دانش آموز (44 دختر و 44 پسر) پایة یازدهمِ دارای نمراتِ بازخورد نسبت به مدرسة پایین بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامة بازخورد نسبت به مدرسة مککوچ و سیگل (2003) بود. و برای تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس تک متغیری استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان دهندة افزایشِ معنادار بازخورد نسبت به مدرسه در دانش آموزان دختر و پسرِ گروه آزمایشی بود (01/0P< ). نتیجه گیری: بدین معنی که کسب توانش های خود نظم جویی باعث شده دانش آموزان در مقایسه با قبل, عملکرد بهتری در یادگیری از خود نشان دهند, که این مهم, افزایشِ بازخورد مثبت به مدرسه را به دنبال داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمی، فاطمه، سیف، علی اکبر، کیامنش، علیرضا، و درتاج، فریبرز. (1397). اثربخشی بسته آموزشی خود نظم دهی بر افزایشِ نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم شهر تهران. مجله علوم روانشناختی، 17(69 )، 531-536. SID. https://sid.ir/paper/93014/fa

    Vancouver: کپی

    خرمی فاطمه، سیف علی اکبر، کیامنش علیرضا، درتاج فریبرز. اثربخشی بسته آموزشی خود نظم دهی بر افزایشِ نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم شهر تهران. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1397؛17(69 ):531-536. Available from: https://sid.ir/paper/93014/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خرمی، علی اکبر سیف، علیرضا کیامنش، و فریبرز درتاج، “اثربخشی بسته آموزشی خود نظم دهی بر افزایشِ نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم شهر تهران،” مجله علوم روانشناختی، vol. 17، no. 69 ، pp. 531–536، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93014/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button