مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,089
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

968
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل سرفصل ها، مباحث و برنامه های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران، استرالیا، کانادا و بریتانیا

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف این مطالعه, بررسی و تحلیل سرفصل ها, مباحث و برنامه های آموزش مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران, استرالیا, کانادا و بریتالیا و همچنین شناخت شرایط آموزش مربیان مراکز پیش دبستانی در کشورهای مورد مطالعه و مقایسه آنها با یکدیگر بود که با توجه به ماهیت موضوع و اهداف تحقیق برای این پژوهش از روش تحقیق توصیفی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه ای بر اساس روش «جرج بردی» استفاده شده است. داده های تحقیق از طریق مطالعه کتب و بررسی اسناد و مدارک جمع آوری شده است. نتایج تحقیق بر اساس سوال های پژوهش بیان می نماید که آموزش ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای مورد مطالعه دارای سرفصل های مرتبط با روان شناسی کودک, اصول برنامه های آموزش و پرورش پیش دبستان, کاردستی و هنرهای نمایشی, آشنایی با مفاهیم ریاضی, علوم اجتماعی, حقوق کودک, روان شناسی بازی, خلاقیت, سرود و کار با کودک می باشد که این آموزش ها در زمان های مختلف با دوره های متفاوت زمانی اجرا می گردد. دوره های آموزشی برای مربیان پیش دبستان در چهار کشور مورد مطالعه به دو صورت بلند مدت از طریق دانشگاه ها و یا کوتاه مدت از طریق برخی موسسات و یا مراکز ذی ربط انجام می گردد. آموزش پیش از خدمت برای مربیان پیش دبستان در تمامی این کشور شامل مباحث تئوری و عملی مانند روان شناسی, آموزش و پرورش پیش دبستان, مراحل رشد, نوع رفتار با کودک, روان شناسی کودک, نیازهای کودک, ویژگی های مربوط به کودک و خانواده و کارورزی می باشد. تفاوت آموزش های پیش از خدمت این کشورها تنها در عناوین برخی از دروس است. در ایران میزان ساعت دوره های کوتاه مدت از 42 ساعت تا 360 ساعت متغیر می باشد. در کشور استرالیا آموزش ضمن خدمت طی 12 واحد درسی و هر واحد 12 ساعت ارائه می گردد. در کانادا دوره آموزش ضمن خدمت 5 تا 10 روز در سال می باشد و در بریتالیا آموزش ضمن خدمت 16 ساعت در هفته است. در هیچ یک از مراکز پیش دبستان در ایران داشتن مدرک عدم سوء پیشینه الزامی نمی باشد اما در سایر کشورهای مورد مطالعه این امر ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی قوام آبادی، صغری، و کریمیآه، سیدعلی اکبر. (1389). بررسی و تحلیل سرفصل ها, مباحث و برنامه های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران, استرالیا, کانادا و بریتانیا. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 6(18)، 71-102. SID. https://sid.ir/paper/112162/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی قوام آبادی صغری، کریمیآه سیدعلی اکبر. بررسی و تحلیل سرفصل ها, مباحث و برنامه های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران, استرالیا, کانادا و بریتانیا. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(18):71-102. Available from: https://sid.ir/paper/112162/fa

    IEEE: کپی

    صغری ابراهیمی قوام آبادی، و سیدعلی اکبر کریمیآه، “بررسی و تحلیل سرفصل ها, مباحث و برنامه های آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت مربیان پیش دبستان در کشورهای ایران, استرالیا, کانادا و بریتانیا،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 6، no. 18، pp. 71–102، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112162/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا