مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودکارآمدی عمومی، اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 86

چکیده

 با هدف بررسی رابطه خودکارآمدی عمومی و اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی, 389 دانشجو (228 دختر و 161 پسر) با روش نمونه برداری مرحله ای به پرسشنامه خودکارآمدی شرر و مادوکس (1982) و اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984) پاسخ دادند. نتایج نشان دادند میانگین نمره های پسران بیشتر از دختران است. مقایسه هنجاریابی نمره های برای اهمال کاری در کنش وری تحصیلی نیز نشان داد در تمام موارد نمره ها از هنجارهای پیشین بالاتر است. نتایج همبستگی پیرسون در مورد رابطه بین متغیرها نشان داد بین خودکار آمدی عمومی و اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنادار وجود دارد. با وجود این تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد بین گروه ها از نظر آماری تفاوت معنادار وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تمدنی، مجتبی، حاتمی، محمد، و هاشمی رزینی، هادی. (1389). خودکارآمدی عمومی, اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 6(17)، 65-86. SID. https://sid.ir/paper/112189/fa

Vancouver: کپی

تمدنی مجتبی، حاتمی محمد، هاشمی رزینی هادی. خودکارآمدی عمومی, اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(17):65-86. Available from: https://sid.ir/paper/112189/fa

IEEE: کپی

مجتبی تمدنی، محمد حاتمی، و هادی هاشمی رزینی، “خودکارآمدی عمومی, اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 6، no. 17، pp. 65–86، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112189/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button