مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

41
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازآموزی اسنادی بر خوشبینی تحصیلی دانش آموزان دختر کلاس ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 1984 | صفحه پایان 1992

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازآموزی اسنادی بر خوشبینی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم دوره ی ابتدایی بود. مواد و روش ها: طرح پژوهش از نوع مطالعه ی نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون–, پس آزمون با گروه گواه و مرحله پیگیری بود. جامعه آماری شامل تمام دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر همدان بود که در سال تحصیلی 98-99 مشغول به تحصیل بودند. از این میان برای انجام آموزش بازآموزی اسنادی, 30 دانش آموز دختر پایه ششم ابتدایی که در سال تحصیلی 98-99 مشغول به تحصیل بودند به صورت در دسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمایشی 15 نفر و گروه گواه 15 نفر گمارده شدند. آزمودنی ها به پرسشنامه جهت گیری زندگی تجدید نظر شده شییر و کارور (1994) برای اندازه گیری خوشبینی به عنوان پیش آزمون و سپس پس آزمون پاسخ دادند. سپس, گروه آزمایش 11 جلسه ی 50 دقیقه ای آموزش باز آموزی اسنادی که توسط سلیگمن و همکاران (1996) طراحی شده را دریافت کردند؛ در حالی که گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج بیانگر این بود که بازآموزی اسنادی بر افزایش خوشبینی تحصیلی به طور معناداری موثر بوده است (01/0>p). نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر, می توان گفت که, بازآموزی اسنادی می تواند به عنوان یک گزینه آموزشی موثر برای کمک به دانش آموزان جهت افزایش خوشبینی آنان مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، حمزه، پیرانی، ذبیح، و تقوایی، داوود. (1401). اثربخشی بازآموزی اسنادی بر خوشبینی تحصیلی دانش آموزان دختر کلاس ششم ابتدایی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(4 )، 1984-1992. SID. https://sid.ir/paper/1121891/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری حمزه، پیرانی ذبیح، تقوایی داوود. اثربخشی بازآموزی اسنادی بر خوشبینی تحصیلی دانش آموزان دختر کلاس ششم ابتدایی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(4 ):1984-1992. Available from: https://sid.ir/paper/1121891/fa

    IEEE: کپی

    حمزه اکبری، ذبیح پیرانی، و داوود تقوایی، “اثربخشی بازآموزی اسنادی بر خوشبینی تحصیلی دانش آموزان دختر کلاس ششم ابتدایی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 4 ، pp. 1984–1992، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1121891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button