مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و دانش آموزان عادی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 163

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مطالعه مقایسه میزان سلامت روان, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و دانش آموزان عادی پایه اول راهنمایی انجام شده است. در این پژوهش نمونه ای با حجم 60 دانش آموز با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب از بین دانش آموزان پایه اول راهنمایی در همدان انتخاب شدند. ابزار پژوهش را پرسشنامه سلامت روان و پرسشنامه انگیزه پیشرفت تشکیل داده است. نتایج این پژوهش نشان داد میزان سلامت روان دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی کمتر از دانش آموزان عادی است. همچنین انگیزه پیشرفت دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی پایین تر از دانش آموزان عادی است. افزون بر این, عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی نیز پایین تر از دانش آموزان عادی است. این تحقیق نشان می دهد که سلامت روان, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در مقطع اول راهنمایی پایین تر از دانش آموزان عادی است. بر همین اساس, استفاده از خدمات روان شناختی به منظور کمک به انگیزه پیشرفت و سلامت روان برای این کودکان مورد تاکید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، ابوالقاسم، علی زاده، حمید، و مرادی امین، فرزانه. (1389). مقایسه میزان سلامت روان, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و دانش آموزان عادی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 6(16)، 147-163. SID. https://sid.ir/paper/112207/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی ابوالقاسم، علی زاده حمید، مرادی امین فرزانه. مقایسه میزان سلامت روان, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و دانش آموزان عادی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(16):147-163. Available from: https://sid.ir/paper/112207/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم یعقوبی، حمید علی زاده، و فرزانه مرادی امین، “مقایسه میزان سلامت روان, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و دانش آموزان عادی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 6، no. 16، pp. 147–163، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button