مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

87
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

52
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدلی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق کارکردهای اجرایی، سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 2235 | صفحه پایان 2255

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, تدوین مدلی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق کارکردهای اجرایی, سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی بود. پژوهش حاضر به روش همبستگی و در گروه طرح های علّی غیرآزمایشی به روش تحلیل مسیر است که به بررسی روابط علّی غیرآزمایشی از طریق همبستگی بین آنها می پردازد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر ابتدایی پایه ششم مدارس دولتی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1400 بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 240 دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ی رتبه بندی رفتاری کارکردهای اجرایی(بریف), پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و آولیو(2007), پرسشنامه درگیری تحصیلی و پرسشنامه پیشرفت تحصیلی فام و تیلور(1994) بود. نتایج به دست آمده با استفاده از الگویابی معادلات ساختاری نشان داد که در کل نمونه, همه ضرایب مسیرهای بین متغیرها از لحاظ آماری معنی دار بودند. در این مدل, تأثیرکارکردهای اجرایی, سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی متغیر(برونزا) بر پیشرفت تحصیلی)متغیر درونزا(, مثبت و معنی دار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی، توران، زارعی، حیدرعلی، و میرهاشمی، مالک. (1401). تدوین مدلی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق کارکردهای اجرایی, سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(5 )، 2235-2255. SID. https://sid.ir/paper/1122764/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی توران، زارعی حیدرعلی، میرهاشمی مالک. تدوین مدلی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق کارکردهای اجرایی, سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(5 ):2235-2255. Available from: https://sid.ir/paper/1122764/fa

    IEEE: کپی

    توران خلیلی، حیدرعلی زارعی، و مالک میرهاشمی، “تدوین مدلی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق کارکردهای اجرایی, سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 5 ، pp. 2235–2255، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1122764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button