مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,001
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس درس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 137

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی است. به همین منظور, از میان دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه منطقه 9 شهر تهران, 150 دانش آموز از طریق نمونه گیری خوشه ای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارت بود از (الف) پرسشنامه «در این کلاس چه می گذرد (WIHIC) (فراسر, فیشر و مک روبی, 1996), (ب) هدف گرایی تحصیلی (AGOR) (بوفارد و همکاران, 1998). همچنین, از نمره درس ریاضیات در پایان نیمسال اول به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی استفاده شد. تحلیل آماری داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج نشان داد: (الف) رابطه معناداری بین ادراک از محیط کلاس و پیشرفت تحصیلی درس ریاضیات وجود دارد, (ب) رابطه معناداری بین ادراک از محیط کلاس و جهت گیری هدف وجود دارد, (پ) بین جهت گیری هدف و پیشرفت ریاضی رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین, نتایج تحلیل رگرسیون حاکی از آن بود که ادراک از محیط کلاس می تواند پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی در درس ریاضیات و جهت گیری هدف تسلط باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدیری، پروین، اسدزاده، حسن، و درتاج، فریبرز. (1389). بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس درس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 6(19)، 115-137. SID. https://sid.ir/paper/112277/fa

    Vancouver: کپی

    قدیری پروین، اسدزاده حسن، درتاج فریبرز. بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس درس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(19):115-137. Available from: https://sid.ir/paper/112277/fa

    IEEE: کپی

    پروین قدیری، حسن اسدزاده، و فریبرز درتاج، “بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس درس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 6، no. 19، pp. 115–137، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button