Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه پیشرفت تحصیلی، درگیری تحصیلی، سرسختی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه پیشرفت تحصیلی, درگیری تحصیلی, سرسختی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان دختر و پسر بود. نمونه ای با حجم 300 دانش آموز (150 دختر و 150 پسر) سوم تجربی شهر دزفول با روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و پرسشنامه های سرسختی, ادراک محیط کلاس و درگیری تحصیلی را تکمیل کردند. میانگین نمرات دروس ریاضی, فیزیک, شیمی و زیست شناسی به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی مد نظر قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها, روش تحلیل واریانس چندمتغیره به کار رفت. نتایج نشان دادند که جنسیت بر متغیرهای وابسته اثر معناداری دارد (001/0p<). برای تعیین مکان معنادارشدن آماری اثر جنسیت روی هر یک از متغیرهای وابسته, تحلیل واریانس تک متغیره به طور جداگانه اجرا شد. نتایج نشان داد بین میانگین پیشرفت تحصیلی و درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد (001/0p<). اما بین میانگین سرسختی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری یافت نشد(001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهام پور، فوزیه، گنجی، حمزه، و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1398). مقایسه پیشرفت تحصیلی, درگیری تحصیلی, سرسختی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم تجربی. روانشناسی مدرسه، 8(3 (پیاپی 31) )، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/216628/fa

    Vancouver: کپی

    الهام پور فوزیه، گنجی حمزه، ابوالمعالی الحسینی خدیجه. مقایسه پیشرفت تحصیلی, درگیری تحصیلی, سرسختی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم تجربی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(3 (پیاپی 31) ):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/216628/fa

    IEEE: کپی

    فوزیه الهام پور، حمزه گنجی، و خدیجه ابوالمعالی الحسینی، “مقایسه پیشرفت تحصیلی, درگیری تحصیلی, سرسختی و ادراک محیط کلاس دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم تجربی،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 7–25، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216628/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا