مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,052
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پیشرفت تحصیلی با استفاده از رویکردهای یادگیری و ادراک از ساختار اهداف کلاس در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف پژوهش پیش بینی پیشرفت تحصیلی با استفاده از رویکردهای یادگیری و ادراک از ساختار اهداف کلاس در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است. طرح پژوهش رابطه ای از نوع همبستگی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال 1393-94بودند. نمونه شامل 384 دانشجوی زن و مرد بود که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه رویکردهای مطالعه مارتون و سلجو (1976) و پرسشنامه ادراک از ساختار اهداف کلاس اردن و میدگلی (2000) است. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شد. یافته های گام آخر تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که دو متغیر رویکرد عمیق یادگیری و رویکرد سطحی یادگیری قادر به پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان هستند و در مجموع 38 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کنند(هدف پژوهش پیش بینی پیشرفت تحصیلی با استفاده از رویکردهای یادگیری و ادراک از ساختار اهداف کلاس در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است. طرح پژوهش رابطه ای از نوع همبستگی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال 1393-94بودند. نمونه شامل 384 دانشجوی زن و مرد بود که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه رویکردهای مطالعه مارتون و سلجو (1976) و پرسشنامه ادراک از ساختار اهداف کلاس اردن و میدگلی (2000) است. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شد. یافته های گام آخر تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که دو متغیر رویکرد عمیق یادگیری و رویکرد سطحی یادگیری قادر به پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان هستند و در مجموع 38 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کنند(p<0.05) .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محبی نورالدین وند، محمدحسین، و دادا، سمیه. (1395). پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی با استفاده از رویکردهای یادگیری و ادراک از ساختار اهداف کلاس در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 17(3 (پیاپی 65))، 102-108. SID. https://sid.ir/paper/163903/fa

    Vancouver: کپی

    محبی نورالدین وند محمدحسین، دادا سمیه. پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی با استفاده از رویکردهای یادگیری و ادراک از ساختار اهداف کلاس در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1395؛17(3 (پیاپی 65)):102-108. Available from: https://sid.ir/paper/163903/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین محبی نورالدین وند، و سمیه دادا، “پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی با استفاده از رویکردهای یادگیری و ادراک از ساختار اهداف کلاس در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 17، no. 3 (پیاپی 65)، pp. 102–108، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا