مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

900
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمیز دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمیز دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین بود. 387 نفر از دانشجویان دانشگاه به روش خوشه ای انتخاب و مقیاس های سبک مقابله ای دانشجویی, ادراک حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان را تکمیل نمودند. برای بررسی داده ها از همبستگی پیرسون و تحلیل ممیز استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مقابله هیجان مدار (r=0.514) و مساله مدار (r=-0.418) و ادراک حمایت اجتماعی (r=-0.334) با اضطراب امتحان رابطه معنی دار وجود دارد. نتایج تحلیل ممیز نشان داد که سبک مقابله هیجان مدار, مساله مدار و حمایت اجتماعی خانواده به طور معنی داری دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین را متمایز نموده است (p<0.05). اما حمایت دوستان و دیگر افراد مهم, دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین را متمایز نکرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجی، آناهینا، آریاپوران، سعید، و عبدی، علی. (1389). نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمیز دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 6(19)، 47-68. SID. https://sid.ir/paper/112280/fa

    Vancouver: کپی

    فرجی آناهینا، آریاپوران سعید، عبدی علی. نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمیز دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(19):47-68. Available from: https://sid.ir/paper/112280/fa

    IEEE: کپی

    آناهینا فرجی، سعید آریاپوران، و علی عبدی، “نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمیز دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 6، no. 19، pp. 47–68، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا