مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 127

چکیده

 زمینه و هدف آموزش مداوم پزشکی, فرایند یادگیری مداوم با هدف بروزرسانی صلاحیت حرفه ای است. بنابراین این مطالعه با هدف ارایه الگو آموزش مداوم در دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت گرفت. روش کار جامعه آماری این پژوهش 90 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود که با استفاده از روش نمونه گیری کوکران 74 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه 100 گویه ای استاندارد با 7 مولفه شامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی, فناوری و طراحی, پداگوژیکی, نهادی, اخلاقی, ارزیابی و بازخورد و قالب های یادگیری ترکیبی بود. پایایی پرسشنامه با الفای کرونباخ 8/0 تایید گردید و روایی آن با روایی صوری با نظر خبرگان تایید شد. از نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. یافته ها: نتایج نشان داد عوامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی, فناوری و طراحی, پداگوژیکی, نهادی, اخلاقی, ارزیابی و بازخورد و قالب های یادگیری ترکیبی بر توسعه آموزش مداوم پزشکی تاثیر معنی داری دارند. نتیجه گیری به طور کلی می توان اذعان داشت که هر محتوای آموزشی باید دارای ویژگی های کیفی باشد که اهداف و راهبردهای آموزشی را تامین کند و در راستای توسعه مداوم آموزش پزشکی عوامل مدیریت آموزش و پشتیبانی فنی, فناوری و طراحی, پداگوژیکی, نهادی, اخلاقی, ارزیابی و بازخورد و قالب های یادگیری ترکیبی مد نظر قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخی علیزاده، مروارید، حسین پور، محمد، و بهمئی، لیلا. (1401). شناسایی عوامل موثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(8 )، 119-127. SID. https://sid.ir/paper/1123247/fa

    Vancouver: کپی

    شیخی علیزاده مروارید، حسین پور محمد، بهمئی لیلا. شناسایی عوامل موثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(8 ):119-127. Available from: https://sid.ir/paper/1123247/fa

    IEEE: کپی

    مروارید شیخی علیزاده، محمد حسین پور، و لیلا بهمئی، “شناسایی عوامل موثر بر توسعه آموزش مداوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 8 ، pp. 119–127، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1123247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button