مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

57
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخله چند بعدی انگیزشی-شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 165

چکیده

 زمینه و هدف بر اساس پیشینه پژوهشی جهت گیری هدف تبحری و خودکارآمدی تحصیلی با انگیزش در ارتباط هستند, و با توجه به ساختار چندبعدی مداخله انگیزشی پژوهش حاضر در پی تاثیر آن بر جهت گیری هدف تبحری و خودکارآمدی است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مداخله چندبعدی انگیزشی-شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری در دانش آموزان ابتدایی است. روش کار پژوهش حاضر یک مطالعه ی نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهر نهاوند تشکیل دادند که نمونه ای به حجم 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل) از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه های خودکارآمدی تحصیلی زاژاکووا و همکاران (2005) و جهت گیری هدف میدگلی و همکاران (1998) بود. پس از اجرای پیش آزمون, گروه آزمایش طی 9 جلسه 45 دقیقه ای, تحت آموزش مداخله انگیزشی-شناختی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام مداخله آزمایشی, پس آزمون و بعد از گذشت یک ماه, آزمون پیگیری به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس مختلط در نرم افزار SPSS-23 استفاده شد. یافته ها نتایج آزمون تحلیل واریانس مختلط نشان داد که مداخله انگیزشی شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری تاثیرگذار است (01/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، نسرین، یعقوبی، ابوالقاسم، تقوایی، داود، و زنگنه مطلق، فیروزه. (1401). اثربخشی مداخله چند بعدی انگیزشی-شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری دانش آموزان ابتدایی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(8 )، 155-165. SID. https://sid.ir/paper/1123307/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی نسرین، یعقوبی ابوالقاسم، تقوایی داود، زنگنه مطلق فیروزه. اثربخشی مداخله چند بعدی انگیزشی-شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری دانش آموزان ابتدایی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(8 ):155-165. Available from: https://sid.ir/paper/1123307/fa

    IEEE: کپی

    نسرین قاسمی، ابوالقاسم یعقوبی، داود تقوایی، و فیروزه زنگنه مطلق، “اثربخشی مداخله چند بعدی انگیزشی-شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری دانش آموزان ابتدایی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 8 ، pp. 155–165، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1123307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button