مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

35
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی، سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان

صفحات

 صفحه شروع 823 | صفحه پایان 838

کلیدواژه

آموزش ترکیبی(الکتروسنتی)Q1
نگارش خلّاق وفعّال(انشاء)Q1

چکیده

 مقدمه: فناوری ارتباطات تأثیرشگرفی برفرصت های یاددهی-یادگیری درموقعیت های آموزشی گوناگون, ازجمله آموزش وپرورش داشته است. هدف پژوهش بررسی مقایسه تعیین اثربخشی آموزش سنتی, الکترونیکی وترکیبی بر نگارش خلّاق وفعال(انشاء) دانش آموزان تیزهوش دخترمقطع متوسطه است. روش کار: این پژوهش درمجموعه پژوهش های نیمه آزمایشی قرارگرفته؛ درآن از طرح پیش آزمون –, پس آزمون فوری وباتأخیرهمراه با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش راکلیه ی دانش آموزان مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه ناحیه یک شهر کرمان به حجم 7200نفرتشکیل می دهند. برای اجرای این پژوهش درآغاز دوره ی ارزشیابی نگارش خلاّق وفعّال(انشاء) برمبنای آموزش سنتی, الکترونیکی وترکیبی طراحی وسپس برروی دانش آموزان گروه های آزمایشی اجراشد. گروه گواه نیز همین ارزشیابی را درمرحله ی پیش آزمون به شکل متداول سپری کرد. به منظور ارزیابی اثربخشی این سه روش آموزشی, متغییر وابسته نگارش خلّاق وفعّال (انشاء) بارشناختی سنجش شد. ابزار اندازه گیری این متغییرها به ترتیب آزمون وپرسشنامه بود. تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کمی وکیفی صورت گرفت. نتایج: نتایج پژوهش بیانگرآن است که میزان رضایت فراگیران ازرویکرد ترکیبی به طورمعناداری بیش ازدوگروه دیگراست(05/0<01/0= P). دانش آموزان فراگیر حاضردردوره نیزابراز رضایت بیشتری ازیادگیری ترکیبی در قیاس با دورویکرد دیگر داشتند. درزمینه ی یادگیری هم نتایج نشان می دهد که میزان یادگیری دانش آموزانی که دردوره ی آموزشی ترکیبی حضورداشتند, بیشترازسایردوره هاست(05/0<01/0= (p. نتیجه گیری: به نظر میرسد آموزش دانش آموزان بایدبه شیوه چندرسانه ای وفناوری های نوین صورت گیرد ودرآن به اهمیت نگارش خلّاق وفعّال (انشاء)درجهت حداکثرکارایی دانش آموزان درزمینه پیشرفت تحصیلی توجه ویژه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرعلی نژاد، فرزانه، قاسمی، مسعود، و امامی پور، سوزان. (1401). بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی, سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(2 )، 823-838. SID. https://sid.ir/paper/1123939/fa

    Vancouver: کپی

    شیرعلی نژاد فرزانه، قاسمی مسعود، امامی پور سوزان. بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی, سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(2 ):823-838. Available from: https://sid.ir/paper/1123939/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه شیرعلی نژاد، مسعود قاسمی، و سوزان امامی پور، “بررسی مقایسه تأثیر اثربخشی آموزشالکترونیکی, سنتی و ترکیبی (الکتروسنتی) بر نگارش خلّاق و فعال (انشاء) و هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یک شهر کرمان،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 2 ، pp. 823–838، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1123939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button