مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

57
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

36
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی شکوفایی براساس سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری با میانجیگری شخصیت تاریک در دانشجویان دوره دکتری رشته های علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری نقش اساسی در تنظیم هیجانات دارند و وجود اختلال در هریک از این سیستم ها می تواند منجربه بروز ناتوانی هایی در افراد شود. پژوهش حاضر با هدف مدل سازی شکوفایی براساس سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری با میانجیگری شخصیت تاریک در دانشجویان دوره دکتری رشته های علوم انسانی صورت گرفت. روش بررسی: این پژوهش به روش توصیفی تحلیلی از نوع مدل سازی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان رشته علوم انسانی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در سال تحصیلی 99-1398 به تعداد 1621 نفر تشکیل دادند. از بین آن ها 770 نفر داوطلب واجد شرایط به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب و وارد مطالعه شدند. برای جمع آوری داده های لازم از پرسش نامه شکوفایی (سلیمانی و همکاران, 1394) و پرسش نامه شخصیت تاریک جونز و پالهس (جونز و پالهس, 2014) و پرسش نامه سیستم فعال سازی و بازداری رفتاری کارور و وایت (کارور و وایت, 1994) استفاده شد. تحلیل داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری در سطح معناداری 0٫, 05 و در نرم افزارهای SPSS نسخه 24 و Amos نسخه 22 صورت گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد, اثر کل سیستم بازداری رفتاری بر شکوفایی (0٫, 001>p, 0٫, 445-=β, ) و سیستم فعال سازی رفتاری بر شکوفایی (0٫, 001>p, 0٫, 669=β, ) معنادار است؛ همچنین شاخص های نکویی برازش حاکی از برازش مناسب مدل است (2٫, 98=X2/df و 0٫, 901AGFI= و 0٫, 898GFI= و 0٫, 908CFI=, و 0٫, 079=RMSEA). نتیجه گیری: براساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گیری کرد, مدل سازی شکوفایی براساس سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری با میانجیگری شخصیت تاریک از نظر آماری معنا دار بوده و مدل از اعتبار لازم برخوردار است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی تنکابنی، سیدبهروز، اسدزاده، حسن، عیسی مراد، ابوالقاسم، و رباط میلی، سمیه. (1401). مدل سازی شکوفایی براساس سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری با میانجیگری شخصیت تاریک در دانشجویان دوره دکتری رشته های علوم انسانی. مطالعات ناتوانی، 12(0 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1124637/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی تنکابنی سیدبهروز، اسدزاده حسن، عیسی مراد ابوالقاسم، رباط میلی سمیه. مدل سازی شکوفایی براساس سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری با میانجیگری شخصیت تاریک در دانشجویان دوره دکتری رشته های علوم انسانی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1401؛12(0 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1124637/fa

    IEEE: کپی

    سیدبهروز هاشمی تنکابنی، حسن اسدزاده، ابوالقاسم عیسی مراد، و سمیه رباط میلی، “مدل سازی شکوفایی براساس سیستم های فعال سازی و بازداری رفتاری با میانجیگری شخصیت تاریک در دانشجویان دوره دکتری رشته های علوم انسانی،” مطالعات ناتوانی، vol. 12، no. 0 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1124637/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button