مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیرآموزش پیش از ازدواج به شیوه انتخاب و آگاهی و رویکرد ال سون بر باورهای ارتباطی ترس از ازدواج دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 202

چکیده

 زمینه و هدف جوانان در آستانه ازدواج از یک ترس یا نگرانی در مورد ازدواج و مسایل مربوط به آن رنج می برند. بنابراین هدف از پژوهش حاضر مقایسه تاثیر آموزش پیش از ازدواج به شیوه انتخاب و آگاهی و رویکرد ال سون بر باورهای ارتباطی ترس از ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود. روش کار تحقیق نیمه آزمایشی حاضر از نوع پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری با گروه آزمایش و گواه بود. بدین منظور از بین دانشجویان در آستانه ازدواج دانشگاه علوم پزشکی دزفول 45 نفر به طور داوطلب به عنوان نمونه در تحقیق حاضر شرکت کرده و به طور تصادفی به سه گروه آموزش به شیوه انتخاب و آگاهی, رویکرد ال سون و کنترل تقسیم شده و بعد از تکمیل فرم رضایت نامه, پرسش نامه های باورهای ارتباطی آیدلسون واپشتاین (1982) و ترس از ازدواج ریچارد و همکاران(2007) را در پیش آزمون تکمیل کردند. سپس گروه های آزمایش 90 جلسه 90 دقیقه ای مداخله مربوط به خود را دریافت کردند. در نهایت تمام آزمودنی ها مجددا پرسش نامه ها را تکمیل کردند. یافته ها نتایج نشان داد بین میانگین نمرات باورهای ارتباطی در سه مرحله تفاوت معناداری وجود دارد (001/0≥, P). همچنین بین دو گروه تجربی با گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد (001/0=P). از طرف دیگر مشخص شد بین پیش آزمون با پس آزمون (001/0=P) و پیش آزمون با پیگیری(001/0=P) تفاوت معنی داری وجود دارد, اما پس آزمون و پیگیری تفاوت معنی داری وجود ندارد. نتیجه گیری با توجه به نتایج, استفاده از دو نوع مداخله جهت کاهش ترس از ازدواج به زوجین توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    وفائی نژاد، فرشته، کرایی، امین، و پاشا، رضا. (1401). مقایسه تاثیرآموزش پیش از ازدواج به شیوه انتخاب و آگاهی و رویکرد ال سون بر باورهای ارتباطی ترس از ازدواج دانشجویان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(10 )، 193-202. SID. https://sid.ir/paper/1125041/fa

    Vancouver: کپی

    وفائی نژاد فرشته، کرایی امین، پاشا رضا. مقایسه تاثیرآموزش پیش از ازدواج به شیوه انتخاب و آگاهی و رویکرد ال سون بر باورهای ارتباطی ترس از ازدواج دانشجویان. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(10 ):193-202. Available from: https://sid.ir/paper/1125041/fa

    IEEE: کپی

    فرشته وفائی نژاد، امین کرایی، و رضا پاشا، “مقایسه تاثیرآموزش پیش از ازدواج به شیوه انتخاب و آگاهی و رویکرد ال سون بر باورهای ارتباطی ترس از ازدواج دانشجویان،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 10 ، pp. 193–202، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1125041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button