مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

53
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

65
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش میانجی سود و زیان سلامت روانی در رابطه میان انتظارات با انگیزش تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 2023 | صفحه پایان 210

چکیده

 زمینه و هدف انتظار-ارزش می تواند تاثیرات مثبت و منفی بر انگیزش تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان داشته باشد بنابراین این پژوهش با هدف بررسی رابطه انتظارات با انگیزش تحصیلی به واسطه سود و زیان های روانی صورت پذیرفته است. روش کار این پژوهش بر اساس معیار هدف در گروه پژوهش های کاربردی, بر اساس معیار زمان گردآوری داده ها در گروه پژوهش های معادلات ساختاری, بر اساس معیار ماهیت داده ها و مبنای پژوهش یک پژوهش کمی می باشد. اصلی ترین ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد (سود و زیان روانی, انتظارات, انگیزش تحصیلی) می باشد, پایایی ابزار پژوهش نیز بر اساس آزمون آلفای کرونباخ برای متغیر سود و زیان روانی, انتظارات, انگیزش تحصیلی به ترتیب برابر با 75/0, 71/0 و 77/0 به تایید رسیده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم شهرستان قروه سال تحصیلی 1399-1400 بود. حجم نمونه در این پژوهش برابر با 384 نفر و شیوه نمونه گیریدر این پژوهش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بود. یافته ها با توجه به یافته های این پژوهش انتظارات به صورت مثبت بر انگیزش تحصیلی اثر مثبت دارد. انتظارات به صورت مثبت بر بر سود و زیان های روانی اثر دارد. سود و زیان های روانی در رابطه بین انتظارات و انگیزش تحصیلی نقش واسطه ای دارد. نتیجه گیری به طور کلی می توان بیان داشت که با ایجاد انتظارات در دانش آموزان می توان به افزایش انگیزش تحصیلی کمک کرد. همچنین با توجه به رابطه بین انتظارات با زیان های روانی می توان استنباط کرد که با افزایش انتظارات می توان زیان های روانی در دانش آموزان را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فعله گری، عابدین، جدیدی، هوشنگ، تقوایی نیا، علی، و مروتی، ذکراله. (1401). بررسی نقش میانجی سود و زیان سلامت روانی در رابطه میان انتظارات با انگیزش تحصیلی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(10 )، 2023-210. SID. https://sid.ir/paper/1125077/fa

    Vancouver: کپی

    فعله گری عابدین، جدیدی هوشنگ، تقوایی نیا علی، مروتی ذکراله. بررسی نقش میانجی سود و زیان سلامت روانی در رابطه میان انتظارات با انگیزش تحصیلی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(10 ):2023-210. Available from: https://sid.ir/paper/1125077/fa

    IEEE: کپی

    عابدین فعله گری، هوشنگ جدیدی، علی تقوایی نیا، و ذکراله مروتی، “بررسی نقش میانجی سود و زیان سلامت روانی در رابطه میان انتظارات با انگیزش تحصیلی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 10 ، pp. 2023–210، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1125077/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button