مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پریشانی روانشناختی دانشجویان دوران کرونا: نقش ذهن آگاهی و مقابله مذهبی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه و هدف: شیوع کووید 19, پیامدهای روان شناختی متعددی به دنبال داشته است و پریشانی روانشناختی دانشجویان را تحت شعاع قرار داده است. لذا مطالعه حاضر باهدف نقش ذهن آگاهی و مقابله مذهبی در پیش بینی پریشانی روانشناختی دانشجویان دوران کرونا انجام شد. روش کار: در یک پژوهش توصیفی-همبستگی از جامعه آماری که شامل تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در سال تحصیلی 1401-1400 بودند, به روش نمونه گیری در دسترس, 300 نفر انتخاب و پرسش نامه های ذهن آگاهی براون و رایان (2003), مقابله مذهبی پارگامنت و همکاران (2000) و پریشانی روانشناختی کسلر و همکاران (2002) را به صورت آنلاین تکمیل کردند. جهت تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد همبستگی بین مقابله مذهبی مثبت (478/0-=r) و ذهن آگاهی با پریشانی روانشناختی (516/0-=r) منفی و معنی دار, اما همبستگی بین مقابله مذهبی منفی با پریشانی روانشناختی (335/0 =r) مثبت و معنی دار بود. همچنین ذهن آگاهی و مقابله مذهبی, 5/32 درصد از واریانس پریشانی روانشناختی را تبیین می کنند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, با افزایش ذهن آگاهی و تقویت مقابله های مذهبی مثبت می توان, پریشانی روانشناختی دانشجویان در دوران کرونا را کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، محمد، صفریان، اشرف، شکری جوان، فائزه، و عیسی زاده، مریم. (1401). پیش بینی پریشانی روانشناختی دانشجویان دوران کرونا: نقش ذهن آگاهی و مقابله مذهبی. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 6(2 )، 41-52. SID. https://sid.ir/paper/1126035/fa

    Vancouver: کپی

    الهی محمد، صفریان اشرف، شکری جوان فائزه، عیسی زاده مریم. پیش بینی پریشانی روانشناختی دانشجویان دوران کرونا: نقش ذهن آگاهی و مقابله مذهبی. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت[Internet]. 1401؛6(2 ):41-52. Available from: https://sid.ir/paper/1126035/fa

    IEEE: کپی

    محمد الهی، اشرف صفریان، فائزه شکری جوان، و مریم عیسی زاده، “پیش بینی پریشانی روانشناختی دانشجویان دوران کرونا: نقش ذهن آگاهی و مقابله مذهبی،” مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، vol. 6، no. 2 ، pp. 41–52، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1126035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button